کد خبر: ۴۲۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
چند تن از آتش نشانان که اوضاع وحشتناک داخل ساختمان را دیده‌اند، ترجیح می‌دهند چشم انتظار هیچ کمکی نمانده و بی فوت وقت، از پنجره ای در طبقه سوم یا چهارم پلاسکو جان خود را نجات دهند. در زمانی که شاهدان ماجرا نیز باور نمی‌کردند، دقایق واپسین عمر این برج را به نظاره نشسته‌اند!
به گزارش تجارت آنلاین، به فاصله حدود دو هفته از رقم خوردن اتفاقی شوم در قلب پایتخت و در حالی که هنوز ساعاتی از بدرقه باشکوه شهدای آن رویداد نگذشته، فیلمی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که روایتگر بخش های ناشنیده و کمتر شنیده شده‌ای از ماجراست؛ فیلمی با کیفیت پایین که استناداتی دست اول درباره این حادثه به دست می‌دهد و روایت دردناکش، محزون کننده است.
آن گونه که به نظر می‌رسد، فیلمبردار این روایت مستند، از همکاران سازمان آتش نشانی ا‌ست و تنها به هدف مستندسازی وقایع، در صحنه عملیاتی این چنین حساس حضور یافته است. با این یادآوری که فردی ناشناس از روی فیلم اصلی، فیلم گرفته و دلیل کیفیت پایین این مستند نیز همین است. روایتی که در صورت انتشار فیلم اصلی، آن هم نه برش خورده و کوتاه شده، می‌تواند کامل تر شده و بر نقاط تاریک دیگری از آن رویداد هولناک نور بتاباند.
اما این فیلم چه چیزی را روایت می‌کند و چرا انتشار آن حائز اهمیت است؟ پاسخ به این پرسش زمانی راحت می‌شود که یک بار به تماشای آن بنشینید تا دریابید که به راستی در پلاسکو چه اتفاقی رخ داد، چگونه از خیل جمعیت حاضر در صحنه تنها شمار معدودی جان باختند و شهید شدند، چه اتفاقی رخ داد که آتش نشانان شهید نتوانستند از ساختمان خارج شوند و ده ها پرسش و ابهام دیگر.
این فیلم را ببینید تا دریابید دقایق پیش از فروریختن پلاسکو و رقم خوردن آن حادثه شوم، چه بر سر آتش نشانان و دیگر نیروهای حاضر در صحنه عملیات آمد و چه نگرانی هایی موجب متفرق شدن کسبه پلاسکو از محل، پیش از وقوع حادثه شد. با این ملاحظه که کیفیت پایین فیلم در قیاس با حقایقی که روایت می‌کند، قابل صرف نظر کردن است.....

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار