کد خبر: ۴۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
قائم‌مقام وزیر نیرو عنوان کرد:
محمودی گفت: نزدیک به 37 هزار روستا در کشور نیازمند اجرای طرح‌های آب و فاضلاب است و ده‌‌ها مجتمع آب‌رسانی در این روستاها در دست احداث می‌باشد.
 به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ستار محمودی قائم‌مقام وزیر نیرو گفت: حدود 99 درصد جمعیت شهری کشور تحت پوشش آب سالم و بهداشتی هستند که این شاخص در حد کشورهای پیشرفته جهان است.
 
محمودی صنعت آب کشور را در دهه‌های گذشته، صنعتی عنوان کرد که حتی برای تامین لوله نیازمند خارج از کشور بود و افزود: خودکفایی در تولید انواع لوله و تجهیزات موجب شده که کشور از واردات و طرح‌های کشور که مدت‌ها منتظر لوله و تجهیزات بودند، از اقلام خارجی بی‌نیاز شوند.
 
قائم‌مقام وزیر نیرو با اشاره به گستردگی بازار آب و فاضلاب در ایران، گفت: در کشور 1200 شهر نیازمند کارهای آب‌رسانی و طرح‌های متناظر به آن است شهرهایی هم که آب‌رسانی شده‌اند نیازمند خدمات بهره برداری و نگهداری است.
 
وی ادامه داد: نزدیک به 37 هزار روستا نیز در کشور نیازمند اجرای طرح‌های آب و فاضلاب است و ده‌‌ها مجتمع آب‌رسانی در این روستاها در دست انجام است.
 
محمودی با اشاره به گستردگی طرح‌های آب و فاضلاب کشور، گفت: برای تکمیل 700 طرح آب کشور 120 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و 140 هزار میلیارد تومان سرمایه نیازمند تکمیل آن است؛ 900 هزار هکتار طرح توسعه و به‌سازی شبکه‌های آبیاری و زهکشی نیز در کشور قابل انجام است.
 
محمودی با اشاره به محور بودن مشارکت بخش خصوصی در برنامه ششم توسعه کشور، ادامه داد: دولت در برنامه ششم توسعه درصدد مقررات‌زدایی و تسهیل حضور شرکت‌های خصوصی در اقتصاد کشور است و امیدواریم در پایان این برنامه، بخش خصوصی در اقتصاد کشور حضور قابل اطمینانی داشته باشد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تجارت آنلاین ، طرح ، روستا
نام:
ایمیل:
* نظر: