کد خبر: ۴۳۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
ريچارد ولف
گاردين

استعفاي مايکل فلين مشاور امنيت ملي ترامپ و رسواي او شگفت انگيز نبود چرا که رئيس جمهور آمريکا قادر به مديريت محرمانه يک حادثه درسازمان امنيت ملي کشور نيست. يک لحظه به چهارماه پيش برگرديد ، زماني که دونالد ترامپ تنها يک نامزد پرسروصداي انتخاباتي بود و مايکل فلين مشاورش بود ترامپ به وي وعده داده بود که رياست سازمان امنيت ملي را به او بسپارد. فلين در بحث‌هاي خود مدعي شده بود که‌امنيت ملي کشور را نمي‌توان به هيلاري کلينتون سپرد زيرا نمي‌توان به خاطر رسوايي ايميل‌ها به اواعتماد کرد. پس از گذشت يک ماه به لطف پروپاگانداهاي دولت ترامپ اين سخنان به فراموشي رفته است. مايکل فلين نسبت به مکالمات تلفني خود به قدري بي احتياط بود و به حدي در اولويت سياست خارجي خود اشتباه کرده بود که پيش از ورود ترامپ به کاخ سفيد با سفير روسيه تماس گرفت. به طور واضح ،فلين هيچ اطلاعي درباره چطور صحبت کردن با طرف مقابل را نداشت. او درباره برداشتن تحريم‌هاي روسيه در زمان رياست جمهوري باراک اوباما صحبت کرد و سپس اين مکالمه را رد کرد و حال متهم به گمراه کردن مايک پنس معاون اول ترامپ و مردم آمريکا است. براساس گزارشات معاون اول ترامپ مي‌توانست باعث به خطر افتادن موضع آمريکا و حتي حق سکوت گرفتن روسيه به دليل اين مکالمه از آمريکاييها شود.
 خوشبختانه سازمان جاسوسي آمريکا به کاخ سفيد نسبت به خطر تبديل شدن فلين به يک هدف حق سکوت براي روسها هشدار داد. اما چرا ترامپ فلين را اخراج نکرد و درمقابل به اجازه داد تا خود استعفا دهد. ترامپ پيشتر دادستان کل سالي ييتز را که به خاطر توقف قانون مهاجرت اخراج کرده بود پس چرا اينکار را با مشاور سابقش نکرد.
 ما نمي‌دانيم در سر ترامپ چه مي‌گذرد فقط بايد به اظهارنظرات او درباره ولاديمير پوتين اتکا کنيم.حتي شايد مشکل اصلي ترامپ با بنياد کلينتون درباره هيلاري کلينتون نبود بلکه حسادت کاري بود. تنها چيزي که ترامپ را از استيضاح حفاظت مي‌کند رفتار اغراق آميز اوست. متاسفانه محبوبيت ترامپ به 40 درصد رسيده است.
ريچارد نيکسون پس از چهارسال به پايين‌ترين سطح محبوبيت رئيس جمهور آمريکا در تاريخ يعني 24 درصد رسيد ، دوره ترامپ هنوز شروع نشده و موضوع سازش خطرناک او با روسيه مطرح است. ترامپ مي‌تواند هرطور که مي‌خواهد در مصاحبه‌هاي تلويزيوني تظاهر کند و درباره هر چيز کوچکي اظهار نظر کند اما ديريا زود رياست جمهوري و قانون اساسي به سراغش مي‌آيند و يک رئيس جمهور نمي‌تواند
 امنيت کشور خود را به خطر بياندازد و انتظار داشته باشد کار خود را حفظ کند.
ترجمه: فاطمه مهتدي
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار