کد خبر: ۴۳۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
تجارت آنلاین - اوراق قرضه فرانسه در معاملات بورس به سرعت فروخته شدند این میزان آخرین بار در زمان بحران مالی منطقه یورو رخ داد. حال با شدت گرفتن رقابتهای ریاست جمهوری فرانسه و نگرانی از قدرت یافتن مارین لوپن رهبر راست افراطی جبهه ملی سرمایه گذاران نسبت به تاثیر آینده این انتخابات بر اقتصاد جهان تردید دارند.
به گزارش فایننشال تایمز، سرمایه گذاران در نیویورک نیز نسبت به احتمال پیروزی خانم لوپن نگرانی شدیدی دارند. حزب جبهه ملی وعده داده تا درصورت پیروزی از اتحادیه خارج شده و واحد پولی فرانک را به جای یورو برگزیند. در ماه فوریه نزدیک به 16 میلیارد یورو اوراق قرضه دولت فرانسه معامله شده است که دوبرابر میزان معاملات در فوریه سال گذشته بوده است.

این میزان معاملات همانند سالهای 2010 تا 2012 است زمانی که نگرانی از بازگشت بدهی کشورهای عضو منطقه یورو افزایش یافته بود.در فرانسه ، موسسات سرمایه گذار معتقدند بازارها نسبت به شانس پیروزی لوپن بیش از حد تحت تاثیر قرارگرفته است و روند کنونی اوراق قرضه فرانسه فرصتی را برای خرید وفروش افرادی فراهم کرده که معتقدند لوپن در انتخابات خواهد باخت.براساس آخرین نظرسنجی ها منتشر شده مارین لوپن در دور اول انتخابات در ماه آوریل پیروز خواهد شد و در دور دوم به امانوئل ماکرون وزیر اقتصاد پیشین و طرفدار اتحادیه اروپا خواهد باخت. فرانسوا فیون یکی از نامزدهای محبوب از حزب راست میانه به دلیل رسوایی مالی به مقام سوم تنزل یافته است. بدهی فرانسه دربازارها برابر با بدهی ایرلند است. میانگین نرخ بیکاری در فرانسه در سال ۲۰۱۶ با ۰.۲ درصد کاهش نسبت به سال پیش از آن ۱۰ درصد جمعیت فعال این کشور گزارش شده است. نرخ بیکاری جونان بین ۱۵ تا ۲۴ سال نیز ۲۳.۳ درصد اعلام شده که در بازه زمانی یک ساله ۰.۷ درصد نرخ بیکاری این قشر کاهش یافته است.

نام:
ایمیل:
* نظر: