کد خبر: ۴۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸
مدیر امور بهره‎برداری و نگهداری سد شهرستان جیرفت گفت: ذخیره پشت سد جیرفت حدود 93 میلیون مترمکعب معادل یک سوم ظرفیت آن است.

به گزارش تجارت آنلاین به نقل از فارس؛ مسعود افشاری‎پور صبح امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب با توجه به کاهش نزولات آسمانی اظهار داشت: بارندگی‎های سال جاری در منطقه کمتر از 160 میلی‎متر بوده است.

وی بیان داشت: با وجود کاهش بارندگی‎ها آب را به ‎گونه‎ای کنترل کردیم که در تابستان حدود 41 هزار مگاوات برق تولید شد و توانستیم، افت ولتاژها و خاموشی‎ها را کاهش دهیم.

افشاری‎پور با اشاره به اینکه ورودی آب به سد جیرفت یک متر و خروجی آن سه متر است، تصریح کرد: ما تلاش کردیم تا با نیاز شبکه پایین‎دست حجم آب را کنترل کنیم و به کشاورزان منطقه برسانیم.

مدیر امور بهره‎برداری و نگهداری سد شهرستان جیرفت گفت: سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان باید کانال‎های درجه سه و چهار خود را ترمیم و تعمیر کند تا آبی که به سختی استحصال و نگهداری می‎شود، هدر نرود.

وی با بیان اینکه در این کانال‎ها بیشترین هدررفت آب وجود دارد، افزود: ذخیره پشت سد جیرفت حدود 93 میلیون مترمکعب معادل یک سوم ظرفیت آن است.

افشاری‎پور با اشاره به اینکه میزان ذخیره آب سد جیرفت در مقایسه با سال گذشته تفاوتی نداشته و حدوداً برابر بوده است، عنوان کرد: اما از ابتدای مهر ماه تاکنون ورود آب حدود 2 میلیون مترمکعب کمتر از سال گذشته بوده است.

مدیر امور بهره‎برداری و نگهداری سد شهرستان جیرفت گفت: با توجه به قرار گرفتن در فصل سیلاب‎ها آمادگی کامل برای کنترل آن‎ها را داشته و ذخیره مورد نیاز انجام شده است تا به کشاورزان خسارتی وارد نشود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: