کد خبر: ۴۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
فساد مالي كه‌اين روزها ارتش عراق با آن دست به گريبان است و فقرجوانان انگليسي ازگزارشهاي ويژه ديروز روزنامه نيويورك تايمز و‌اينديپندنت به شمار مي‌رود.
به گزارش روزنامه تجارت، ديلي صباح نيز از آنچه كه در اجلاس همكاريهاي اقتصاد و انرژي گذشته بود گزارش ركود دربازارهاي كالاهاي لوكس تيتراژ گزارش ويژه مسكو تايمز بود در كيوسك امروز تجارت گزيده‌اي از آنچه را كه بر روزنامه‌هاي اقتصادي جهان نقش بسته را مي‌خوانيم

فساد مالي در ارتش عراق

نيويورك تايمز: ارتش عراق و نيروهاي پليس با رشد فساد روبرو هستند كه بخشي از آنها در جريان درگيري با تروريستهاي داعش رخ داده است باوجود آموزش 25 ميليون دلاري آمريكا و ارائه تجهيزات جنگي در ده سال اخير و كمك به خزانه عراق الگوي فساد در نيروهاي دولت عراق ادامه يافته و حتي به تهديدي بر تلاشهاي تازه آمريكا براي بيرون راندن افراطگرايان تبديل شده است. پنتاگون خواستار آن شده تا در بودجه سال 2015 آمريكا 1.3 ميليون دلار براي سلاح و 241 ميليون دلار به قبايل عراقي داده شود.قابل ذكراست بخش از سلاح ارائه شده اخيرا در بازارسياه معامله شد و در دستان نيروهاي داعش ديده شد.

يك سوم جوانان انگليسي فقير هستند

اينديپندنت: جوانان انگليس بخش عمده فقرا در انگلستان را به خود اختصاص داده اند كه به دليل افزايش بي كاري و قراردادهاي كار با حقوق پايين است. برطبق مطلاعات بنياد جوزف روانتري بسياري از افرادي كه در خانواده‌هاي كارگر زندگي مي‌كنند بيكار بوده و در فقر زندگي مي‌كنند.افزايش شغلهاي نيمه وقت با حقوق كم در انگلستان باعث شده كه گروه سني زير25 سال با كمبود درآمد روبرو شوند. برطبق‌اين تحقيق 13 ميليون نفر در انگلستان در فقر زندگي مي‌كنند و درآمد خانوارها 60 درصد پايينتر از ميانگين درآمدي است.

تاكيد نخست وزير تركيه براهميت امنيت انرژي

ديلي صباح: نخست وزير تركيه داوود اوغلو از فعال بودن دولت‌اين كشور در‌ايجاد امنيت انرژي و همبستگي در عراق خبر داد. در جريان اجلاس همكاريهاي اقتصادي و انرژي در استانبول داوود اوغلو در ديدار با معاون اول رئيس جمهور آمريكا جو بايدن از اهميت امنيت انرژي در عراق صحبت كند. داوود اوغلو از نياز تركيه به ذخاير انرژي صحبت كرد و گفت انتقال انرژي از عراق به اروپا از طريق تركيه براي هر مقامات منطقه سودمند خواهد بود.

ركود بازار كالاهاي لوكس در روسيه

مسكو تايمز: به دنبال تحريم‌هاي اقتصادي غرب عليه روسيه درقبال اوكراين و كاهش ارزش روبل ، بازار كالاهاي لوكس در روسيه با ركود روبه روشده اند و ميزان فروش شركتهايي با ماركهاي لوكس 30 تا 40 درصد كاهش داشته است. اگرچه ماركهاي لوكس كمتر از بازارهاي مصرفي پرتقاضا ضربه خورده است ولي تنشهاي سياسي بر‌اين بازارها نيز تاثير گذار بوده است . چندين شركت معروف چون اسپيريت اعلام كرده اند كه فروشگاههاي خود را در روسيه تعطيل مي‌كنند. شركت گوچي نيز با كاهش شديد فروش روبرو شده است.

خطر حذف 10هزار شغل در بخش راه آهن فرانسه

فيگارو: انتظار مي‌رود بيش از 10 هزار شغل در بخش راه آهن تا سال 2018 است . درجريان ديدار نمايندگان كميسيون استراتژيك بخش صنعت زنگ خطردر بخش راه آهن به صدا در آمده است و مشاغل بسياري حذف خواهند شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار