کد خبر: ۴۴۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
از تباه شدن میراث اوباما تا دعوای نامزدها در هلند
به گزارش تجارت آنلاین، خواست اسکاتلند برای برگزاری همه پرسی استقلال از انگلیس، کاهش تعداد بیمه شدگان در آمریکا، برداشتن کنترل سرمایه ها در ایسلند و برخورد نامزدهای انتخاباتی هلند برسر ترکیه از جمله مهمترین تیترههای روزنامه های روز سه شنبه دنیا هستند.
*اسکاتلند خواستار همه پرسی استقلال از انگلیس – گاردین
نخست وزیر انگلیس ترزا می علاوه بر برگزیت با چالش استقلال اسکاتلند از بریتانیا روبرو شد. وزیر اول اسکاتلند خواستار برگزاری دومین همه پرسی استقلال از بریتانیا را مطرح کرد امری که مذاکرات برگزیت را نیز تحت الشعاع خود قرارداده است. این همه پرسی در صورت موافقت پارلمان اسکاتلند در سال آتی ۲۰۱۸ میلادی برگزار خواهد شد.
مرور تیترهای مهم روزنامه های معتبر جهان

*کاهش تعداد بیمه شدگان در آمریکا- وال استریت ژورنال
با طرح تازه نمایندگان جمهوریخواه ، 14 میلیون شهروند آمریکایی پوشش بیمه خدمات درمانی را از دست خواهند داد. در صورتیکه طرح موسوم به «قانون بهداشت آمریکا» جایگزین بیمه همگانی باراک اوباما شود در کمتر از دو سال دست کم ۱۴ میلیون آمریکایی از خدمات بیمه درمانی محروم خواهند شد.دفتر بودجۀ کنگرۀ آمریکا در این گزارش تاکید کرده است اجرای طرح بیمۀ ارائه شده از سوی رئیس جمهوری آمریکا همچنین موجب خواهد شد تعداد کسانیکه از خدمات درمانی محروم می شوند تا سال ۲۰۲۶ به دست کم ۲۴ میلیون نفر برسد.
مرور تیترهای مهم روزنامه های معتبر جهان

*ایسلند سمبل بحران مالی کنترل سرمایه ها را برداشت – نیویورک تایمز
ایسلند ابزارهای کنترل سرمایه در این کشور را برای شهروندان، شرکت ها و صندوق های بازنشستگی لغو کرد. این اقدام فصل ترسناک بحران اقتصادی را پایان داد اما ایسلند با چالش های زیادی از جمله رشد اقتصادی و بهبودی روبروست. رشد ۷.۲ درصدی اقتصاد ایسلند در سال ۲۰۱۶ نشان دهنده بهبود کافی اوضاع اقتصادی این کشور برای بازگشت به بازارهای مالی جهانی است.
مرور تیترهای مهم روزنامه های معتبر جهان

*برخورد نامزدهای انتخاباتی هلند برسر ترکیه – فایننشال تایمز
در جریان مناظره انتخاباتی در هلند مارک روت رقیب پوپولیست خود گریت ویلدرز را برای دولتمداری نامناسب خواند این بحث ها در زمانی مطرح می شود که بحث و تنش بین ترکیه و هلند شدت گرفته است. درجریان مناظره تلویزیونی ویلدرز خواستار اخراج سفیر ترکیه از هلند شد. درعین حال هر دو نامزد به دلیل محکوم کردن اقدام اخیر آنکارا محبوبیتشان افزایش یافته است.
مرور تیترهای مهم روزنامه های معتبر جهان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار