کد خبر: ۴۴۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳
رييس جمهوري تاکید کرد؛
رييس جمهوري گفت:‌ اقتصاد مقاومتي اختصاص به سال 95 ندارد و به عنوان يک سياست کلي پيش روي ماست و بايد آن را ادامه دهيم تا زماني که به اهداف دست يابيم.
اقتصاد مقاومتي برنامه هميشگي پيش روي دولت
حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني در حاشيه آخرين جلسه هيات دولت در سال 1395 در گفت و گو با خبرنگاران موفقيت‌ها و دستاوردهاي دولت در يک سال گذشته را تشريح کرد.
وي با شکرگذاري از الطاف الهي به دليل امنيتي که خداوند به ملت ايران در اين سال ارزاني داشت، اظهارداشت: در شرايط اقتصادي توانستيم قدم‌هايي با کمک مردم و حمايت آنان روبه جلو برداريم.
رييس دولت تدبير و اميد خودکفايي در گندم، تحولات در بخش انرژي را از جمله اقدامات دولت يازدهم در سال 95 بيان کرد و افزود موفقيت‌هايي نيز در توليد نفت و گاز، صادرات نفت خام و ميعانات گازي بدست آورديم، همچنين توانستيم عقب ماندگي‌هاي گذشته رادر زمينه انرژي پشت سر بگذاريم.

*در زمينه اقتصاد مقاومتي قدمهاي خوبي برداشه شده است
روحاني افزود:تحولاتي در زمينه توليد گاز، مواد غذايي شاهد بوديم، همچنين در بخش کشاورزي شاهد رشد خوبي بوديم،در زمينه حمل و نقل ، ريلي، جاده‌اي و ناوگان هوايي نيز قدم‌هايي به پيش برداشتيم.
رييس دولت تدبير و اميد از ديگر موفقيت‌هاي دولت در سال 95 را در بخش صنعت، گردشگري، منابع آبي، افتتاح سدهاي جديد ذکر کرد و افزود: نيروگاه‌هاي جديدي توانستيم در سال جاري افتتاح کنيم، در مجموع در زمينه زيرساخت‌ها و اقتصادي ، توليد حرکت بسيار مثبتي داشتيم.
روحاني تصريح کرد: سالي که روزهاي پاياني آن است سال اقتصاد مقاومتي ، اقدام و عمل بود که در زمينه اقتصاد مقاومتي چه در زمينه برنامه ريزي براي طرح‌هاي بلند مدت و چه در زمينه طرح‌هاي کوتاه مدت قدم‌هاي خوبي برداشته شده است.
رييس قوه مجريه تاکيد کرد: در زمينه اقتصاد مقاومتي به مردم گزارش داده خواهد شد که در اين يک سال چه اقداماتي انجام شده است.
روحاني يادآور شد:همين قدر که اتکاي ما به نفت کمتر و به ماليات بيشتر شده و همين که صادرات ما بر واردات فزوني گرفته است، همين که در زمينه رشد اقتصادي قدم‌هاي خوبي امسال برداشتيم، همين که در صادرات نفت جايگاه گذشته را بدست آورديم، در زمينه حمل و نقل به تدريج مي‌توانيم مشکلات گذشته را پشت سر بگذرايم و قدم‌هاي اوليه خودمان را در سال‌هاي گذشته و به ويژه امسال برداشتيم.
وي ادامه داد: در زمينه مسايل اقتصادي و روابط بانکي گشايش‌هايي در سال 95 نسبت به سال گذشته بيشتر شد که تمامي‌اين موارد نشانگر اين است که ما در زمينه اقتصاد مقاومتي ، اقدامات خوبي را انجام داده ايم که به اطلاع مردم مي‌رسد.
رييس دولت تدبير و اميد اضافه کرد: البته اقتصاد مقاومتي اختصاص به سال 95 ندارد چرا که اقتصاد مقاومتي به عنوان يک سياست کلي پيش روي ما است و بايد آن را ادامه دهيم تا زماني که به اهدافمان دست پيدا کنيم. در واقع يک برنامه هميشگي پيش روي ما به نام اقتصاد مقاومتي است.

* نيروهاي امنيتي، انتظامي‌و نظامي‌به خوبي از کشور حراست و حفاظت کردند
روحاني ، امنيت و آرامش در کشور را يک هدف بسيار مهم براي دولت و نظام عنوان کرد و يادآور شد: در سال جاري توانستيم کشور را از معضلاتي که امروز منطقه ما گرفتار است مصون بداريم و حفاظت کنيم.
وي با بيان اين که نيروهاي امنيتي و انتظامي، نظامي‌همه تلاش کردند، گفت: به آنها دست مريزاد مي‌گوييم که کشور را به خوبي حراست و حفاظت کردند و اين مسير را براي امنيت و ثبات کشور ادامه خواهيم داد.
رييس جمهوري در بخش ديگر از سخنان خود به اهتمام دولت در مبارزه با آسيب‌هاي اجتماعي در کشور تاکيد کرد و اظهارداشت:يکي از مسايل مهمي‌که پيش رو داريم مبارزه با آسيب‌هاي اجتماعي است که در سال جاري قدم‌هاي خوبي برداشته شده است و رهبر معظم انقلاب هم در اين زمينه اهتمام ويژه‌اي داشتند و جلساتي در محضر ايشان در اين زمينه تشکيل شد .
روحاني خاطرنشان کرد: معاونت اجتماعي وزارت کشور براي اين که بتواند اقدامات بهتري انجام دهد تبديل به سازمان شد، طبق همان جلساتي که خدمت رهبر معظم انقلاب داشتيم و شوراي اجتماعي کشور به رياست جمهوري شروع به کار کرد براي اين که بتوانيم با آسيب‌هاي اجتماعي بهتر مقابله کنيم .
وي تصريح کرد: مجموعه آمارها نشان مي‌دهد در اين زمينه موفقيت‌هايي داشتيم اگرچه راه طولاني در پيش رو داريم.
رييس جمهوري ابراز اميدواري کرد سال آينده سال پرخير و برکتي براي همه ما و ملت عزيز ايران باشد، اين سال نيکويي است که در آستانه آن ميلاد با سعادت حضرت فاطمه (س) است. دخت پيامبري که افتخار همه مسلمانان و زنان عالم و سرور بانوان است. راه و طريق سعادت را به همه ما و به ويژه بانوان زندگي آن نشان مي‌دهد.

* تبعيض‌هاي جنسيتي بايد جبران شود
رييس جمهوري ادامه داد: حضرت زهرا (س) سبک زندگي، راه اطاعت از خدا ، راه مبارزه با انحرافات را به ما آموخته است. بانويي که نشان مي‌دهد اسلام چه مکتب با عظمتي است که مي‌تواند يک بانوي جوان را در اين حد به منزلت عالي برساند و بتواند نه تنها براي ديروز و امروز بلکه براي همه تاريخ انسان‌ها يک الگوي بزرگ و بلند باشد.
رييس دولت تدبير و اميد در ادامه روز زن را به همه بانوان و مادران ايراني تبريک گفت و ضمن گرامي‌داشت ميلاد امام راحل ابراز اميدواري کرد: در زمينه خدماتي که بايد به بانوان جامعه داشته باشيم موفقيت‌هايي را بدست آوريم که در اين زمينه دولت قدم‌هاي خوبي را برداشته است.
روحاني تصريح کرد:بانوان جامعه ما در زمينه آموزشي، علمي‌و فعاليت‌هاي اجتماعي و سياسي تقريبا هم پاي مردان در جامعه در حال حرکت هستند البته تبعيض‌هاي جنسيتي در جامعه ما قرن‌ها است که بايد جبران شود.
وي به ورود زنان در عرصه‌هاي جديد اشاره کرد و گفت: زنان ايراني اگرچه در عرصه‌هاي جديد وارد شدند اما در عين حال بايد در عرصه‌هاي بيشتري در زمينه مديريت حضور پيدا کنند که اين جزو وظيفه دولت است که بايد اين مسير و راه را ادامه دهد البته اين راه را شروع کرده و بر آن اهتمام دارد و اين مسير را ادامه خواهد داد.

*تفرقه‌ها، انشقاق‌ها و مسايل جناحي را کنار بگذاريم
رييس قوه مجريه همچنين با يادآوري تعطيلات نوروزي و فرهنگ صله رحم در جامعه ابراز اميدواري کرد: سال جديد سال محبت و دوستي و برادري باشد، کينه‌ها را کنار بگذاريم و لااقل از آغاز سال نو، تفرقه‌ها و انشقاق‌ها و مسايل جناحي را کنار بگذاريم ودر اين آغاز سال به فکر وحدت، اتحاد و برادري و منافع ملي و امنيت ملي باشيم.
روحاني تصريح کرد: در عيد نوروز بايد همه چيز را نو کنيم. اخلاق، رفتارم و روابط خود را نو کنيم.
وي همچنين ابراز اميدواري کرد:امسال سال انسجام بيشتر اجتماعي باشد و بتوانيم به هم نزديک تر شويم. آزمايش‌هاي بزرگي پيش رو در سال آينده داريم. با همين وحدت و همبستگي و اخوت مي‌توانيم به اهداف بلند در سال آتي دست پيدا کنيم.
روحاني با تشريح تلاش‌هاي نهادها و ارگان‌هاي مختلف کشور براي خدمات‌رساني به مسافران نوروزي گفت: چه ستاد نوروزي و چه ارگان‌هايي همچون هلال احمر ، بخش‌هاي امدادي و آموزش و پرورش، بهداشت و درمان ، وزارت کشور همه تلاش کردند که در سال نو و روزهاي آغازين به مردم کمک کنند.
رييس جمهوري ابراز اميدواري کرد که مسافران به خير سلامت به سفر بروند و برگردند و همه ارگان‌ها بتوانند رفاه حال مسافران را فراهم کنند.
روحاني به امکانات جديد ايجاد شده در محورهاي مواصلاتي کشور اشاره کرد و اظهارداشت:در برخي راه‌ها امکانات جديدي ايجاد شده ، با راه اندازي تونل‌هاي جديد برخي از مسيرها اصلاح شده است که اميدواريم مردم در ايام نوروز اين‌ها را مشاهده کنند و ما بتوانيم اين مسير را براي رفاه بيشتر مردم در مساله حمل و نقل ادامه دهيم.
وي در ادامه ضمن توصيه هموطنان به رعايت احتياط در سفرهاي نوروزي همچنين از مردم خواست مراقب محيط زيست باشند و سال جديد را با رفتار خوب با محيط زيست شروع کنند.
رييس قوه مجريه يادآور شد: سال گذشته مشکلاتي داشتيم که گذرانديم مشکلاتي که بيشتر به مراقبت نکردن از قانون و بي احتياطي بود، حوادثي هم داشتيم که آن حوادث براي ما بسيار تاثرانگيز بود. علاوه بر اين مشکلات طبيعي وجود داشت.
روحاني ازجمله اين مشکلات را در استان‌ها به ويژه در خوزستان عنوان کرد و گفت: برخي استان‌ها با مشکلات سرما ، سيل و ساير مسايل طبيعي روبرو بودند.
وي با تسليت به خانواده هموطنان که در اين حوادث عزيزانشان جان باختند، گفت: اين خانواده‌ها خلاء نبود آنها را احساس مي‌کنند اميدواريم دولت تسلايي براي آنها باشد، تلاش کنيم سال آينده شاهد حوادث غم بار و مشکل زا نباشيم و سال خوب و با نشاطي را با ولايت حضرت فاطمه (س) داشته باشيم و بتوانيم در همه زمينه‌ها شاهد يک شکوفايي جديد در کشور باشيم.
رييس جمهوري اضافه کرد: ترديدي ندارم مردم ما در زمينه اقتصادي، اجتماعي، امنيتي همانطور که در سال‌هاي گذشته و سالي که به پايان مي‌رسد در کنار دولت همه دست به دست هم بودند و شاهد اين موفقيت‌ها بوديم در سال آينده با تلاش و کوشش و انسجام و وحدت بيشتر رشد و شکوفايي بيشتر در اقتصاد باشيم و هم براي رفع مشکلات اجتماعي تلاش بيشتر را انجام دهيم.
وي با قدرداني از مسئولان کشور که در سال گذشته زحمات زيادي کشيدند،ابراز اميدواري کرد: سال 96 سال نشاط و خشنودي و سعادت براي کل مردم ايران داخل و خارج باشد و بتوانيم به وظايف خودمان عمل کنيم

* براي اين که در هر زمينه‌اي پيشرفت کنيم رسانه‌ها بايد پيشتاز آن مسئله باشند
رييس جمهوري در ادامه از رسانه‌ها تشکر کرد که در طول سال گذشته تلاش کردند مسايل خبري و سياسي و تحليلي را به گوش مردم برسانند، حضور آنها در سال آينده براي ما بسيار اهميت دارد.
روحاني خاطرنشان کرد: براي اينکه در هر زمينه‌اي پيشرفت کنيم رسانه‌ها بايد پيشتاز آن مسئله باشند و با اطلاع‌رساني دقيق و خبررساني در همه زمينه‌ها بتوانند به منافع ملي کمک کنند و مردم را در مسيري که سعادت مردم و همچنين رفاه مردم در آن مسير خواهد بود، هدايت کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار