کد خبر: ۴۴۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
بازار سرد سکه تمام بهار آزادی در آغاز سال جدید
در جریان معاملات بازار آزاد تهران، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۱۲ هزار تومان کاهش یافت، اگرچه سایر انواع سکه هم افت قیمت را تجربه کردند تا بسیاری به ترکیدن حباب قیمتی در بازار سکه امیدوار شوند.
حباب قیمت سکه ترکید
در جریان معاملات امروز(دوشنبه) بازار آزاد تهران، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۱۲ هزار تومان کاهش یافت، اگرچه سایر انواع سکه هم افت قیمت را تجربه کردند تا بسیاری به ترکیدن حباب قیمتی در بازار سکه امیدوار شوند.
به گزارش تجارت آنلاین، در جریان معاملات امروز(دوشنبه) بازار آزاد تهران، قیمت انواع سکه با افت مواجه بود که در این میان، افت قیمت سکه طرح قدیم با ۱۲ هزار تومان کاهش، از همه بیشتر بود. بر این اساس قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید یک میلیون و ۲۰۲ هزار و ۵۰۰ تومان، سکه طرح قدیم یک میلیون و ۱۷۸ هزار تومان، نیم سکه ۶۸۳ هزار تومان، ربع سکه ۳۷۲ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲۴۲ هزار تومان است.
در همین رابطه پیش تر رئیس اتحادیه طلا و جواهر تاکید کرده بود هم اکنون قیمت سکه تمام بهار آزادی به دلیل افزایش تقاضا با حباب ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومانی همراه شده است.
محمد کشتی آرای با بیان اینکه این حباب همان فاصله قیمتهای واقعی سکه بهار آزادی (متناسب با نرخ ارز داخلی و قیمت جهانی طلا) و قیمت های بازار است که البته افزایش تقاضا باعث ایجاد حباب شده است و حتما با تعادل عرضه و تقاضا کاهش خواهد یافت و حذف می شود، گفت: در سالی که گذشت قیمت جهانی طلا در ابتدای سال ۹۵ تا پایان سال یکسان و حدود ۱۲۰۴ دلار در هر اونس بوده است هرچند نوسان ۱۵۰ دلاری در طول سال دیده شد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: مهمترین عوامل موثر بر نوسان قیمت جهانی طلا، انتخابات آمریکا و تغییرات نرخ بهره بانکی در این کشور بوده است. در بازارهای داخلی ما شاهد افزایش قیمت طلا بودیم که ناشی از افزایش نرخ ارز و همچنین افزایش فصلی تقاضای داخلی بوده است.
وی افزود: افزایش تقاضای پایان سال باعث ایجاد حباب شده است که انتظار داریم با برابر شدن عرضه و تقاضا این قیمتها ساماندهی شود.
امروز همچنین هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۲۴۷ دلار و ۵۰ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱۱۶ هزار و ۲۶۴ تومان و هر دلار آمریکا با ۳۱ تومان افزایش به ۳۷۷۱ تومان رسید، یورو اما با ۲۸ تومان کاهش، نرخ ۴۱۰۵ تومانی را تجربه کرد. در عین حال هر پوند ۴۷۶۰ تومان، درهم امارات ۱۰۵۵ تومان و لیر ترکیه ۱۰۷۴ تومان است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار