کد خبر: ۴۵۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
با حضور عضو هيأت مديره بانک مسکن برگزار شد
طي مراسمي با حضور عضو هيأت مديره، مشاور مديرعامل و مدير امور حراست، مشاور مديرعامل در امور منابع انساني، مدير امور استانها و مناطق و رييس اداره کل امور شعب استانها، مدير جديد شعب گلستان معرفي شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي مديريت گلستان، در اين مراسم که برخي از مسوولان استاني، روساي شعب استان، کارکنان مديريت و همکاران بازنشسته حضور داشتند، طي حکمي از سوي دکتر بت‌شکن مديرعامل و رييس هيأت مديره بانک، محمد غفوريان به سمت مدير جديد شعب گلستان معرفي و از زحمات احمد پاک‌نيت مدير شعب سابق اين استان قدرداني شد.
در اين مراسم جعفر آقاملايي عضو هيأت مديره بانک طي سخناني از دوران خدمت خود در مديريت شعب گلستان در سمت مدير شعب به عنوان يکي از بهترين دوران‌هاي خدمت خود در سال‌هاي گذشته ياد کرد و گفت: سال ۱۳۹۶ که با ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) آغاز شده است سالي مبارک و مايه خير و برکت خواهد بود.
وي با اشاره به افزايش سرمايه بانک در روزهاي پاياني سال افزود: يکي از کارهاي بسيار مهم و شاخصي که با پيگيري جدي مديرعامل بانک در اين خصوص انجام شد، افزايش سرمايه بانک از مبلغ ۳۰ هزار ميليارد ريال به ۸۰ هزار ميليارد ريال بود.
عضو هيأت مديره در ادامه، دستاوردهاي بانک در بخش کلان و در سطح کشور طي سال ۹۵ را بيان کرد و گفت: رشد ۴۷ درصدي در حوزه پرداخت تسهيلات مشارکت مدني و ۷۴‌درصدي در بخش تسهيلات خريد خانه، نشان از عملکرد مطلوب بانک دارد.
وي در ادامه از اعطاي ۲۱ هزار ميليارد ريال تسهيلات در ساير بخش‌ها و همچنين فروش اقساطي تعداد ۷۴۴/۱ هزار واحد مسکن مهر و وصول نقدي اقساط به مبلغ ۱۵۰ هزار ميليارد ريال با تلاش و زحمات تمامي کارکنان خبر داد و افزود: در سال ۹۵ نرخ سود تسهيلات حساب صندوق پس‌انداز مسکن يکم به عدد ۸ درصد در بافت‌هاي فرسوده و ۵/۹ درصد در ساير مناطق شهري کاهش يافت که اين امر به صورت داوطلبانه توسط بانک انجام شد به‌گونه‌اي که رييس جمهور اين خبر مهم را در هفته دولت به عنوان هديه به ملت ايران اعلام کرد.
آقاملايي از کاهش ۳ درصدي نرخ بهاي تمام شده پول در بانک خبر داد و گفت: بانک مسکن با رعايت قوانين و مقررات مربوط به نرخ‌هاي سود، عليرغم خروج منابع آن در برخي مقاطع و با توجه به عدم رعايت نرخ‌هاي سود مصوب بانک مرکزي از سوي برخي از بانک‌ها توانست نرخ بهاي تمام شده پول خود را به ۳ درصد کاهش دهد و اين کار بسيار بزرگي بود که صورت پذيرفته است.
عضو هيات مديره با تشکر و قدرداني از تلاش‌ها و زحمات احمد پاک‌نيت مدير سابق شعب استان طي دوران خدمت وي، مدير جديد شعب استان را به عنوان يکي از نيروهاي کارآمد، باتجربه و آگاه و مسلط به امور خواند و ابراز اميدواري کرد تا با تعامل و همکاري تمامي کارکنان مديريت و شعب شاهد رشد و موفقيت‌هاي بيشتر استان گلستان باشيم.
وي همچنين به اهداف جديدي که توسط مديرعامل بانک براي مدير جديد گلستان تعيين شده، اشاره کرد و گفت: رتبه اين مديريت بايد در پايان سال ۹۶ از ۷ به ۶ و در سال ۹۷ نيز به رتبه پنجم ارتقا يابد و سهم منابع بانک استان از کل منابع بانک‌هاي استان در سال ۹۶ از ۷ درصد به ۸ درصد و در پايان سال ۹۷ به ۱۰ درصد برسد.
عضو هيأت مديره اضافه کرد: مديريت گلستان با تلاش تمامي کارکنان مديريت و شعب بايد تا پايان سال ۹۶ حداقل يک شعبه و در پايان سال ۹۷، دو شعبه هزارميلياردي داشته و با توجه به اينکه ۱۶ شعبه استان در حال حاضر در منطقه سبز قرار دارند، انتظار مي‌رود در پايان سال ۹۶، ۲۱ شعبه از ۲۹ شعبه استان در اين منطقه ارزيابي عملکرد قرار گيرند و در پايان سال ۹۷ نيز تمامي ۲۹ شعبه استان در اين منطقه قرار داشته باشند.
آقاملايي با تبريک انتصاب محمد غفوريان به سمت مدير جديد شعب گلستان، ابراز اميدواري کرد، با تعامل و همکاري تمامي کارکنان اين استان و ستاد مرکز، اهداف عالي بانک محقق شده و زمينه رشد و پيشرفت بيشتر استان گلستان
فراهم شود.
در ادامه اين مراسم، محمدحسن مهدوي مشاور مديرعامل و مدير امور حراست بانک گفت: در سالي که بنا به فرمايش مقام معظم رهبري سال «اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال» نام‌گذاري شده است هر فردي بايد بررسي کند با توجه به موقعيت خود و در راستاي تحقق اين شعار و اجرايي شدن آن چگونه مي‌تواند در اين خصوص نقش‌آفريني کند.
وي ادامه داد: اگر مديران خواهان موفقيت در اين زمينه هستند بايد نسبت به رعايت اصول برنامه‌ريزي و داشتن برنامه و نظارت بر حسن اجراي کار و همچنين توجه به نيروي انساني اهتمام کافي داشته باشند. اگر اين سه عامل در کنار هم قرار گيرند موفقيت حاصل خواهد شد و نتيجه آن رسيدن به مقصدي است که مدنظر مقام معظم رهبري است.
مشاور مديرعامل در ادامه تعيين هدف، تدوين راهبرد، نگاه به هدف غايي، ايجاد هم‌افزايي در بين کارکنان، سازماندهي، ايجاد انگيزه در کارکنان، تأمين نيروي انساني و داشتن ابزارها و اعمال کنترل و نظارت در حوزه برنامه‌ريزي را به عنوان عواملي نام برد که در علم مديريت براي موفقيت مديران به آن‌ها اشاره شده است.
مدير امور حراست بانک توصيه کرد: محيط کار را براي نيروي انساني به‌گونه‌اي آماده کنيد تا سودآور و مولد بوده و توانايي کارکنان خود را توسعه بخشيد و براي رسيدن به موفقيت، همديگر را دوست داشته باشيد و با يکديگر ارتباط خوبي برقرار کنيد.
مهدوي از عقل، فطرت و وجدان به عنوان پيامبران دائمي انسان نام برد که همواره در کنار او قرار دارند و بايد همواره بر آن‌ها مراقبت کند.
وي افزود: مراقبت و نظارت بر حسن اجراي کار و امور، اشراف بر امور و جلوگيري از تخلف و به دست آوردن اطلاعات و رصد دائمي آن و مقايسه با استانداردها و عملکردي که در حوزه برنامه‌ريزي داشته‌ايم از جمله موارد با اهميتي است که در حوزه نظارت مديران بايد به آن توجه کافي و لازم داشته باشند.
مدير امور حراست از تلاش‌ها و زحمات احمد پاک‌نيت مدير سابق شعب استان تشکر کرد و انتصاب محمد غفوريان را به سمت مدير جديد شعب استان به وي تبريک گفت و ابراز اميدواري کرد تا در دوران مديريت جديد وضعيت استان بيش از پيش ارتقا يابد.
در ادامه مراسم، محمد غفوريان مدير جديد شعب استان با تشکر از تلاش‌ها و زحمات احمد پاک‌نيت مدير سابق شعب، معاونان و تمامي کارکنان استان گفت: يکي از سازمان‌هايي که شعار سال ۹۵ با عنوان «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» را محقق کرد بانک مسکن است که نشان از عملکرد درست و اثرگذار مجموعه بانک دارد.
مدير شعب گلستان تصريح کرد: اگر نگاهي اجمالي به آمار و ارقام بيندازيم نشانه‌هاي تلاش برنامه‌ريزي‌شده و هدفمند با همتي جوانانه و حرکتي مؤمنانه را داراست و در اين راستا از يکايک کارکنان استان براي زحمات سال ۹۵ تشکر مي‌کنم.
وي افزود: موفقيت‌هاي کسب شده در استان در سايه مديريت شايسته مديران گذشته ميسر شد و اميدوارم که تجارب پيشکسوتان توشه راهمان باشد.
غفوريان به شعار سال ۹۶ «اقتصاد مقاومتي؛ توليد و اشتغال» اشاره کرد و افزود: مديرعامل در اين راستا ۱۶ برنامه عملياتي بانک را در اين زمينه پيش‌بيني کرده و به واحدهاي زيرمجموعه ابلاغ کردند که اين موضوع وظايف ما را در سال جاري سنگين‌تر خواهد کرد.
وي گفت: نقش‌آفريني اقتصادي بانک مسکن در پرتو رهبري تيم مديريتي فهيم، خلاق و پويا با محوريت مديرعامل بانک بر کسي پوشيده نيست و حرکت در ذيل منويات مقام معظم رهبري و سياست‌گذاري اقتصادي دولت همواره مورد عنايت بوده است و در اين راستا برنامه‌ريزي براي تأمين مالي خريد، ساخت و تعمير يک‌ميليون واحد مسکوني در سال «اقتصاد مقاومتي؛ توليد و اشتغال» چشم‌اندازي اميدبخش از ايفاي نقش بانک مسکن در باز کردن گره‌هاي اقتصادي دارد که اميدواريم اين مهم فراهم شود.
غفوريان، جديت کامل در انجام کارها، باور عميق به مديريت مشارکتي، پرورش و ترغيب کارکنان به مشارکت، اصل شايسته‌سالاري، مصون‌سازي کارکنان و ايجاد محيطي پويا را به عنوان محورهاي اساسي برنامه‌هاي عملياتي خود اعلام کرد.
وي خطاب به کارکنان گفت: امروز و در اين مقطع در حضور مديران عالي بانک با يکديگر پيمان مي‌بنديم که در راستاي تحقق اهداف عالي بانک از هيچ تلاشي فروگذاري نکرده و مطمئنم اين مديريت با داشتن کارکناني تلاشگر، فهيم، متعهد و هدف‌گرا با عنايت به خداوند متعال و رهبري هوشمندانه مديرعامل، اعضاي هيأت مديره و نيز همراهي مديران عالي استان و به‌کارگيري تجارب پيشکسوتان در تمامي زمينه‌ها به رشد و شکوفايي بيشتري نائل آيد.
همچنين در ادامه اين مراسم، احمد پاک‌نيت مدير سابق شعب گلستان گفت: وظيفه و تکليف خود مي‌دانم که از زحمات تمامي کارکنان، پيشکسوتان و مديراني که از گذشته با دلسوزي و تلاش صادقانه اساس و مبناي مديريت را به شايستگي پايه‌ريزي کردند، تقدير و تشکر کنم.
وي افزود: خداوند را شاکرم که توفيق خدمتگزاري به مردم شريف استان گلستان را به من عطا فرمود و اين افتخار بزرگ در سوابق کاري‌ام درج شده است و همچنين در سازماني خوش‌نام و حامي مردم و با سابقه‌اي درخشان توفيق خدمتگزاري به مردم را پيدا کردم.
پاک‌نيت اظهار داشت: از مديران بانک که با تدوين برنامه‌هاي جامع، راهبردي و اقدامات به‌موقع موجب توسعه فعاليت‌ها و ارتقاي جايگاه بانک شده‌اند و اکنون بانک مسکن را به عنوان مستحکم‌ترين، سالم‌ترين و بزرگ‌ترين بانک تخصصي منطقه تبديل کرده‌اند تشکر و قدرداني مي‌کنم.
مدير سابق شعب استان با تشکر از محمد غفوريان مدير جديد شعب که قبول مسووليت کرده، انتصاب شايسته وي را تبريک گفت و براي وي آرزوي بهروزي و توفيق روزافزون کرد.
در ادامه اين مراسم، مبارک‌قدم مديرکل راه و شهرسازي استان گلستان با ابراز خرسندي از حضور در اين نشست، گفت: تعامل و همکاري‌هاي بسياري بين بانک مسکن و اداره کل راه و شهرسازي استان وجود دارد و شاهد عملکرد مطلوب بانک مسکن به عنوان يک بانک تخصصي توسعه‌اي در حوزه‌هاي مختلف از جمله بافت فرسوده، تأمين مسکن جوانان، طرح مسکن يکم، مسکن مهر و پرداخت تسهيلات به انبوه‌سازان
هستيم.
 مديرکل راه و شهرسازي ادامه داد: با توجه به بسته‌هاي حمايتي بسيار خوبي که توسط بانک مسکن در کشور به استان‌ها ابلاغ شد و همچنين اتفاقات خوبي که در راستاي تبليغ و تشويق ساخت‌وساز از سوي بانک صورت پذيرفت، طبق آخرين آمار در سال ۹۵، ساخت‌وساز مسکن در استان تقريباً از حالت رکود خارج شده است.
وي گفت: ميزان صدور پروانه‌هاي ساختماني و نيز تعداد واحدهاي مسکوني که در سال گذشته ساخت‌وساز آن‌ها شروع شده است در قياس با مدت مشابه در سال ۹۴، به ترتيب ۲۰ و ۱۸ درصد افزايش داشته است و اين حاکي از آن است که بسته‌هاي حمايتي بانک و تشويق‌هاي صورت گرفته در اين خصوص باعث ايجاد چنين رشدي در بخش مسکن و ساختمان شده است.
در ادامه مراسم، حکم انتصاب محمد غفوريان به سمت مدير شعب استان قرائت و توسط جعفر آقاملائي عضو هيأت مديره بانک به وي اهدا شد و از زحمات و تلاش‌هاي احمد پاک‌نيت مدير شعب سابق استان با اهداي هدايايي از طرف کارکنان مديريت و روساي شعب استان تشکر و قدرداني شد.
همچنين لوح‌هاي تقديري از طرف اداره کل راه و شهرسازي و دفتر فني استانداري گلستان به پاس قدرداني از زحمات و تلاش‌هاي احمد پاک‌نيت به وي اهدا شد.
بر اساس اين گزارش، عضو هيأت مديره بانک و هيأت همراه با همراهي غفوريان از ۱۲ شعبه شرق استان شامل فاضل‌آباد، مرکزي و امام رضا(ع) علي‌آباد کتول، آزادشهر، مرکزي، قابوسيه، فردوسي، تراکمه و هفده شهريور گنبدکاووس، مينودشت، گاليکش و کلاله بازديد کرده و از نزديک با کارکنان صف گفت‌وگو کردند.
همچنين رحمتيان مشاور مديرعامل و علمداري رييس اداره کل امور شعب استان‌ها همراه با احمد پاک‌نيت مدير سابق شعب استان از شعبه مرکزي گرگان و جواديان‌فرزانه مدير امور استان‌ها و مناطق نيز همراه با معاون مالي و فناوري اين مديريت از شعب غرب اين استان بازديد کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر: