کد خبر: ۴۵۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
حادثه ریزش معدن زغالسنگ قربانی گرفت
درپی وقوع انفجار در معدن زغال سنگ زمستان یورت شمال غربی، شماری از کارگران این واحد معدنی بر اثر ریزش تونل معدن گرفتار شدند که درحال حاضر عملیات امداد برای نجات آنها ادامه دارد.
محبوس شدن 50 کارگر در معدن زغال سنگ یورت
درپی وقوع انفجار در معدن زغال سنگ زمستان یورت شمال غربی، شماری از کارگران این واحد معدنی بر اثر ریزش تونل معدن گرفتار شدند که درحال حاضر عملیات امداد برای نجات آنها ادامه دارد.
به گزارش تجارت آنلاین، درپی وقوع انفجار در معدن زغال سنگ زمستان یورت شمال غربی، شماری از کارگران این واحد معدنی براثر ریزش تونل معدن  گرفتار شدند که در حال حاضر عملیات امداد برای نجات آنها ادامه دارد.
به دنبال جریان حادثه انفجار در معدن زغال سنگ زمستان یورت غربی که در ساعت یازده ونیم امروز ( 13 اردیبهشت) اتفاق افتاد؛ کارفرمای این واحد معدنی به تشریح جزئیات این حادثه پرداخت.
 فیض الـله کاکوئی  مسئول معدن زمستان یورت شمال غربی با بیان اینکه در حادثه  که امروز، حدود 50 نفر از کارگران از جمله دو نفر از مسئولان ایمنی  داخل تونل بودند  افزود: این حادثه  در فاصله هزارو 200  تا هزارو 500متری ورودی  تونل شماره یک  رخ داده وتا هم اکنون تعداد زیادی از کارگران مجروح وبه بیمارستان انتقال یافته اند.
او با بیان اینکه  جدا از کارگران محبوس  تعدادی از مجروحان کارگرانی هستند که به نیت کمک به همکاران محبوس خود وارد تونل می شوند  در ادامه گفت: حجم بالای گاز باعث مصدومیت این کارگران شده وبه بیمارستان انتقال یافته اند.
او در تکمیل گفته های خود در خصوص علت وقع این حادثه گفت:زمانی که موتور دیزل از کار می‌افتد کارگران توسط یک دستگاه باطری که خارج از تونل تهیه کرده بودند قصد روشن کردن موتور دیزل کشنده لوکوموتیو را داشتند که به محض برقراری اتصال با جرقه ایجاد شده تونل منفجر شده وتعداد زیادی از کارگران دچار حادثه می شوند.
طبق اظهارات وی بعد از وقوع حادثه سریعا به امداد گران ونیروهای امداو نجات شهرستان اطلاع رسانی شد وآنان سریعا خود را به محل حادثه رساندند اما امکانات آنان برای حوادث اینچنینی بسیار محدود است.
این حادثه در  نوبت صبح کاری این معدن رخ داد که بر اثر آن تونل  شماره یک ریزش کرده است.
محبوس شدن 50 کارگر در معدن زغال سنگ یورت
منابع خبری از مساعد بودن حال مصدومین حادثه انفجار معدن زغالسنگ یورت غربی خبر دادند. به گفته این منابع، حدود سی مصدوم در بیمارستان حضرت معصومه (ع) آزاد شهر در استان گلستان بستری شده اند که همه آنها دچار مشکل تنفسی شده اند.
در عین حال منابع خبری به ایلنا می‌گویند خطر ریزش در معدن حادثه دیده وجود ندارد و فقط به علت انباشت گاز دسترسی محدود شده است.
 ازسازمان اتش نشانی گنبد، دودستگاه ماشین امداد ونجات وآتش نشانی به معدن زمستان یورت اعزام شده است.
شاهین فتحی، معاونت عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در ارتباط با آخرین جزئیات حادثه معدن یورت غربی گفت: هنوز آمار رسمی از میزان تلفات حادثه اعلام نشده است. این درحالیست که منابع خبری ایلنا از خروج دو جسد از زیر آوار خبر داد.
کار آوار برداری و حفر تونل فرعی برای دسترسی به کارگران محبوس شده در معدن ذغال سنگ زمستان یورت آزادشهر آغاز شد.
کار آوار برداری و حفر تونل فرعی برای دسترسی به کارگران محبوس شده در معدن ذغال سنگ زمستان یورت آزادشهر آغاز شده است.
مدیر کل مدیریت بحران گلستان  نیز در این رابطه  گفت : با فعالیت گروههای تخصصی امداد و نجات هلال احمر ، اورژانس و سپاه تلاش می کنیم تا کارگران را زنده از داخل معدن خارج کنیم اما به دلیل فضای محدود تونل و وجود گاز فراوان دسترسی دشوار شده است.
وی افزود :نیروهای امداد و نجات به دلیل وجود گاز فراوان در داخل تونل معدن نمى توانند پیوسته به کار خود ادامه دهند.
حمیدرضا منتظری گفت: همه نیروهای امداد استان گلستان برای نجات محبوسین معدن زمستان یورت غربی بسیج شده‌اند. حدود 30- 40 نفر محبوس هستند.
منتظری با بیان این که 25 نفر از مصدومین در بیمارستان‌های مختلف بستری شده اند گفت: مصدومین از کسانی بوده‌اند که برای کمک داخل تونل شده اند و دچار گازگرفتگی شده اند. از قرار معلوم، مصدومین حادثه به مراکز درمانی آزادشهر ومینودشت و گنبد انتقال داده شدند.
وی افزود: وجود گاز زیاد در تونل ورودی معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر، دسترسی به کارگران محبوس شده در معدن را دشوارکرده است.
بر اساس این اطلاعات هم اکنون  یگانهای ویژه امداد ونجات در محل حادثه حضور دارند وکارگران مجروح نیز به بیمارستان حضرت معصومه انتقال یافته اند.

*تعداد حادثه‌دیدگان، ۶۷ نفر است/تیم‌های امدادی اعزام شده‌اند

شاهین فتحی، معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر کشور در ارتباط با آخرین جزئیات حادثه معدن زمستان یورت غربی گفت: تعداد حادثه‌دیدگان احتمالی ۶۷ نفر است که تاکنون ۲۷ نفر توسط اورژانس و هلال احمر به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند.

وی افزود: بنابر گفته کارگران، حدود ۴۰ کارگر در زیر تونل محبوس شده‌اند.

فتحی با بیان اینکه تیم‌های امداد از سراسر کشور به منطقه اعزام شده‌اند؛ گفت: انتقال سیستم‌های تنفسی آتش‌نشانی با بالگرد هلال احمر گرگان به منطقه انجام شده است.

وی در عین حال از اعزام ٦٢ نفر در قالب ١٧ تیم عملیاتی از پایگاه‌های شعب استان گلستان، اعزام ٢ قلاده سگ جستجو، اعزام ١١ دستگاه آمبولانس و ٦ دستگاه خودروی کمکدار  و اعزام ٢ تیم واکنش سریع از خراسان شمالی و یک تیم از سمنان خبر داد.


 *ربیعی عازم محل حادثه معدن ذغال سنگ زمستان یورت شد

علی ربیعی در نشست خبری عصر امروز خود که قرار بود سیاست‌های اشتغالزایی دولت را تشریح کند، به دلیل حادثه انفجار در معدن ذغال سنگ زمستان یورت شمال غربی در استان گلستان این نشست را نیمه کاره گذاشت.

او پس از خواندن متن پیام تسلیت رییس‌جمهور به بازماندگان حادثه‌دیدگان انفجار معدن ذغال سنگ زمستان یورت، به نمایندگی از روحانی عازم محل حادثه شد.

هنوز اطلاعات از وضعیت جسمی کارگران محبوس در دست نیست و اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال خواهند شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار