کد خبر: ۴۵۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
محمد اسدي جوزاني
رئيس انجمن پخش کنندگان طلا، جواهر و نقره تهران
براي آنکه کشور به درستي مديريت شود، لازم است مديراني لايق سکان اداره کلان کشور را در دست بگيرند. انتخاب اين مديران در نظام جمهوري اسلامي‌ايران و البته در بيشتر نقاط جهان، از طريق مراجعه به آراي عمومي‌صورت مي‌گيرد. اما از آنجا که مردم براي انتخاب نامزد مورد نظر بايد شناخت کاملي نسبت به سوابق و توانمندي تمامي‌نامزدها داشته باشند تا از بين آنها يکي را انتخاب کنند، قانون انتخابات، زماني را براي تبليغات نامزدها تعيين کرده و ابزارهاي گوناگوني را در اختيار آنان قرار داده است. اينکه نامزدها از طريق چاپ پوستر يا توزيع بروشور بخواهند توانمندي‌هاي خودشان را به مردم عرضه کنند، قديمي‌شده و فضاي مجازي جاي آن را گرفته است. اما از همه اين تبليغات مهمتر، مناظره‌هايي است که به صورت زنده بين نامزدها برگزار و از تلويزيون پخش مي‌شود. اين دوره نيز مانند دوره قبل، مناظره‌ها در دو نوبت برگزار شد و قرار است کانديداها در مناظره سوم هر آنچه در چنته دارند، ارايه کنند. اما آنچه تاکنون در مناظره‌ها شاهد بوديم، نه تنها ارايه مطالب کارشناسانه نبود، بلکه مردم هر بار از پاي تلويزيون دست خالي بلند شدند و بيشتر کساني از مناظره‌ها سود بردند، که علاقمند برنامه‌هاي ورزشي از نوع مبارزه تن به تن بودند. گويا آقايان فراموش کرده‌اند که هدف از مناظره، ارايه برنامه‌ها براي بهبود شرايط آينده و عبور از بحرانهاست. آنچه در اين روزها شاهد بوديم، بازار داغ تهديد، تهمت، اتهام و افترا بود. وعده‌هاي غير عملي به‌اندازه اي تاسف آور بود که گويا آقايان مي‌خواهند به فرزندانشان خروس قندي بدهند. سوال اينجاست که در تمام مناظره‌ها و حتي برنامه‌هاي ضبط شده نامزدهاي رياست جمهوري، کداميک در خصوص مشکلات توليد و توليدکننده صحبت کردند و کداميک راهکار عملي در اين خصوص ارايه دادند؟ در سالي که مقام معظم رهبري آن را اقتصاد مقاومتي با تاکيد بر توليد داخلي و اشتغال نامگذاري کردند، کداميک از نامزدها در اين خصوص راهکار ارايه دادند؟ تنها چيزي که شنيديم، وعده ايجاد 5 ميليون شغل، افزايش يارانه نقدي، دادن ماهيانه 250 هزار تومان به هر بيکار و شعارهايي بود که تنها باعث دلخوشي مردم مي‌شد و هرگز نحوه اجراي آن را تشريح نکردند. هيچيک از نامزدهاي رياست جمهوري با آمار و ارقام صحبت نکردند! هيچيک از نامزدها با توليد کننده و کارگر به زبان خودشان صحبت نکردند، ‌زيرا از مشکلات و درد توليدکننده و کارگر خبر ندارند. به همين دليل است که تا امروز توليدکننده، کارگر و اصناف زبان نامزدهاي رياست جمهوري را متوجه نمي‌شوند. کدام اقتصاد داني مي‌تواند مانند نامزدهاي رياست جمهوري اين دوره به نوعي صحبت کند که گويا اگر سکان اداره کشور را به دست او بسپاريم، در مدت کمتر از چهار سال کشور را گلستان مي‌کند؟ وقتي به سادگي يک دوره چهارساله مديريت کشور را با توهين و تحقير، تخريب مي‌کنيد، چگونه انتظار داريد به مديريت شما براي آينده اطمينان داشته باشيم؟ شما که اکنون مدعي اداره کشور براي آينده هستيد، در طول چهار سال گذشته کدام دفعه با کارفرمايان،‌ کارگران و صنوف مختلف جلسه داشته‌ايد و مشکلاتشان را از نزديک شنيده و درک کرده‌ايد؟ اگر بخواهيم به دو مناظره قبلي امتياز بدهيم و باور کنيم که براي دادن آگاهي و اطلاعات در مورد مديريت آينده آقايان پاي اين جعبه جادو نشستيم، بي شک سهم مردم صفر بوده است. البته اينکه کداميک از نامزدها تا چه‌اندازه توانسته به تخريب رقيب بپردازد و آبروي رقيبش را ببرد، نيازمند آن است که يک داور کشتي يا بوکس يا ورزشهاي رزمي‌در مورد آن اظهار نظر کند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار