کد خبر: ۴۵۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان
تجارت آنلاین: تقابل مواضع رئیس جمهور کره جنوبی با آمریکا، اخراج رئیس اف بی آی با دستور ترامپ، کمک نظامی آمریکا به کردها در سوریه و حضور کره شمالی در اجلاس جاده ابریشم از جمله مهمترین تیترهای روز چهارشنبه روزنامه های جهان هستند.
*تقابل مواضع رئیس جمهور کره جنوبی با آمریکا – فایننشال تایمز
پیروزی "مون جائه این" در انتخابات کره جنوبی باعث تقابل میان موضع آمریکا درباره پیونگ یانگ خواهد شد. مون ترجیح می دهد تا روابط با کره شمالی را بهبود بخشد. رئیس جمهور تازه کره جنوبی وعده اصلاحات و اتحاد را داده است وی همچنین در کمپین خود خواستار بررسی استقرار سامانه ضدموشکی تاد آمریکایی شده بود.
شوک واشنگتن از اخراج رئیس اف بی آی توسط ترامپ

*ترامپ رئیس اف بی آی را اخراج کرد – وال استریت ژورنال

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به طور ناگهانی جیمز کومی رئیس سازمان اطلاعات آمریکا اف بی آی را اخراج کرد. جیمز کومی که در هفته‌های گذشته بارها برای پاسخگویی به کنگره آمریکا رفته بود، ماه گذشته به سناتورها گفته بود اف‌بی‌آی‌ در حال تحقیق بروی تلاش دولت روسیه برای مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است.در بیانیه کاخ سفید ذکر شده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، بر اساس توصیه آشکار «جیمز سشنز» وزیر دادگستری و «رود روزنتن» معاون وزارت دادگستری، تصمیم به اخراج رئیس اف‌بی‌آی گرفته است.
شوک واشنگتن از اخراج رئیس اف بی آی توسط ترامپ

*کمک نظامی آمریکا به کردها در سوریه – نیویورک تایمز

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا طرح کمک نظامی به کردهای سوری در جنگ رقه را تصویب کرد این استراتژی در تناقض عمیق با ترکیه است که یکی از متحدان ناتو است.مقامات آمریکایی معتقدند کمک به کردها در پیشبرد مبارزه علیه گروه تروریستی داعش موثر خواهد بود دراین میان ترکیه مدعی است که این کار باعث حمله کردها به این کشور برای ناآرامی خواهد شد.
شوک واشنگتن از اخراج رئیس اف بی آی توسط ترامپ

*حضور کره شمالی در اجلاس جاده ابریشم – ساوت چاینا مورنینگ پست

هیئتی از پیونگ یانگ در اجلاس "کمربند و جاده" چین شرکت خواهد کرد دراین میان دعوت پکن از کره شمالی سایه ای بر تحریم های سازمان ملل علیه کره شمالی خواهد بود.این اجلاس در پکن برگزار خواهد شد که بیش از هزار هیئت از 28 کشور دنیا در این اجلاس حضور خواهند داشت.
شوک واشنگتن از اخراج رئیس اف بی آی توسط ترامپ
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار