کد خبر: ۴۶۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان
تجارت آنلاین: ترامپ خواستار مقابله مسلمانان با افراط گرایی شد، انتخاب مجدد اردوغان در حزب عدالت و توسعه، احتمال اعلام رفراندوم استقلال کاتولانیا از اسپانیا و کندی رشد اقتصاد آمریکا با کمبود نیروی کار از جمله مهم ترین تیترهای صفحه اول روزنامه های روز دوشنبه دنیا هستند.
*ترامپ خواستار مقابله مسلمانان با افراط گرایی شد – وال استریت ژورنال
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود میان سران کشورهای عربی و اسلامی خواستار آن شد که رهبران مسلمان سراسر جهان با بحران افراط گرایی مقابله کنند.در اجلاسی که با شرکت 40 تن از رهبران کشورهای مسلمان در ریاض برگزار شد و خبر تاسیس مرکز جهانی مبارزه با ایده افراط‌گرایی که در ریاض اعلام شد.
گام تازه اردوغان در

*انتخاب مجدد اردوغان در حزب عدالت و توسعه – فیگارو
رجب طیب اردوغان به عنوان باری دیگر به عنوان رهبر حزب عدالت و توسعه انتخاب شد که راه را برای پیشبرد وی در انتخابات سال 2019 ترکیه هموار خواهد کرد. بنعالی ییلدیریم که رهبری حزب را به اردوغان واگذار کرد در هیئت اجرایی و محور تصمیم‌گیری حزب عدالت و توسعه عضو شد. اردوغان در کنگره فوق‌العاده حزب حاکم تقریبا نیمی از حلقه مدیریت اجرایی حزب شامل سازمان‌ جوانان و حلقه تجاری را مورد تجدیدنظر قرار داد.
گام تازه اردوغان در

*احتمال اعلام رفراندوم استقلال کاتولانیا از اسپانیا – ال پاییس
با انتخاب پدرو سانچز به رهبری سوسیالیست های اسپانیا احتمال برگزاری رفراندوم برای استقلال کاتالونیا از اسپانیا افزایش یافته است. سانچز تهدید های سختی را مطرح کرده بود. تنها هشت ماه پیش سانچز در مقابله با رقبایش از رهبر حزب برکنار شده بود.با انتخاب وی حزب اقلیت حاکم باید بیشتر به جناح چپ متمایل شود.
گام تازه اردوغان در

*کندی رشد اقتصاد آمریکا با کمبود نیروی کار – نیویورک تایمز
نرخ بیکاری 3.1 درصدی در آمریکا باعث افزایش درآمد ها شده است اما مسئله بزرگتر نبود افراد متخصص و نیروی کار است. کمبود نیروی کار در برخی ایالت های آمریکا باعث کندی رشد اقتصاد شده است. اکنون مشکل کمبود فرصت شغلی نیست بلکه کمبود نیروی کار است.
 گام تازه اردوغان در


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار