کد خبر: ۴۶۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان
تجارت آنلاین: حمایت ترامپ از منزوی کردن قطر، نگرانی از سقوط ارزش پوند پس از انتخابات، حمله با چکش به پلیس در کلیسای نتردام و افزایش سطح امنیتی پیش از سفر شی به هنگ کنگ از جمله مهمترین تیترهای صفحه اول روزنامه های روز چهارشنبه دنیا هستند.
*حمایت ترامپ از منزوی کردن قطر – فایننشال تایمز
با وجود اهمیت نقش قطر در جنگ با داعش ، رئیس جمهور آمریکا از منزوی کردن قطر توسط کشورهای عربی حمایت کرد. ترامپ این حمایت را در توییت خود بیان کرد این درحالی است که دوحه مرکز فرماندهی آمریکا است. این پایگاه در عملیات علیه گروه تروریستی داعش حائز اهمیت است. العدید با ۸ هزار نیروی مستقر، بزرگ‌ترین پایگاه هوایی ایالات متحده در خاورمیانه محسوب می‌شود.پیش از این موضع رسمی ایالات متحده آمریکا، پیشنهاد میانجی‌گری در این بحران بین دولت‌ها و درخواست از طرفین برای جلوگیری از تشدید تنش بود.
از موضع ضد قطری ترامپ تا سقوط ارزش پوند

*نگرانی از سقوط ارزش پوند پس از انتخابات – وال استریت ژورنال

نگرانی سرمایه گذاران از نتیجه انتخابات زود هنگام انگلیس باعث کاهش ارزش پوند شده است. سرمایه گذاران به دنبال حفاظت خود از کاهش ارزش پوند هستند. پیشتر پس از رای مثبت به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا یا برگزیت ارزش پوند به پایین ترین سطح خود رسید.رقابت میان حزب محافظه کار و کارگر بسیار نزدیک به هم است.
از موضع ضد قطری ترامپ تا سقوط ارزش پوند

*حمله با چکش به پلیس در کلیسای نتردام – نیویورک تایمز
فردی ناشناس با چکش به پلیس کلیسای نوتردام  در پاریس حمله کرد.وزیر کشور فرانسه گفت فرد مهاجم در هنگام حمله به افسر پلیس فریاد «این به خاطر سوریه است» سر داده است.وی اضافه کرد که فرد مهاجم مجروح شده و پس از بازرسی بدنی، مشخص شد او انواع چاقو و چکش و سلاح‌های سرد دیگر به همراه داشته است.دادستان پاریس از آغاز بررسی این حادثه که مشکوک به تروریستی بودن است، خبر داد.
از موضع ضد قطری ترامپ تا سقوط ارزش پوند

*افزایش سطح امنیتی پیش از سفر شی به  هنگ کنگ – ساوت چاینا مورنینگ پست
تدابیر امنیتی برای سفر شی جینپینگ رئیس جمهور چین به هنگ کنگ افزایش یافتند که به دلیل افزایش حملات تروریستی در خارج از کشور بود. تدابیر امنیتی در نزدیک هتل محل اقامت شی افزایش خواهد یافت. این سفر به مناسب سالگرد مالکیت چین بر هنگ کنگ است.
از موضع ضد قطری ترامپ تا سقوط ارزش پوند

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار