کد خبر: ۴۷۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
مرور تیترهای مهم صفحه نخست روزنامه های جهان
تجارت آنلاین: درگذشت هلموت کهل صدراعظم سابق آلمان، جریمه سنگین گوگل در اتحادیه اروپا، اعتراض به حادثه برج گرنفل در لندن و بمبگذاری مقابل مهدکودکی در چین از جمله مهمترین تیترهای صفحه نخست روزنامه های روز شنبه جهان هستند.
*هلموت کهل درگذشت – فرانکفورتر آلمین
هلموت کهل، صدراعظم پیشین آلمان و معمار پیوستن دوباره دو آلمان شرقی و غربی در سن هشتاد و هفت سالگی در خانه اش در لودویکسهافن درگذشت. وی در ایجاد واحد پولی یکسان برای اتحادیه اروپا نقش کلیدی داشت .آنگلا مرکل صدر اعظم کنونی آلمان در دوره های مختلف فعالیت سیاسی خود، اندیشه ها و سیاست های هلموت کهل را الهام بخش خویش دانسته است.
از بمب گذاری مقابل یک مهدکودک تا مرگ آقای صدراعظم

*جریمه سنگین گوگل در اتحادیه اروپا - فایننشال تایمز
شرکت اینترنتی گوگل به دلیل نقض کردن قوانین جستجو از سوی اتحادیه اروپا به پرداخت  1 میلیارد یورو محکوم شد. انتظار می رود که مقامات اتحادیه اروپا اعلام کنند که این شرکت از قدرت خود سواستفاده کرده است.نهاد نظارت بر رقابت اتحادیه اروپایی از آوریل ۲۰۱۵ شرکت گوگل را متهم ساخت که نتایج جستجوهای اینترنتی را به نفع سرویس خرید آنلاین خود دستکاری کرده و موجب زیان رقبا و مصرف کنندگان شده است.
از بمب گذاری مقابل یک مهدکودک تا مرگ آقای صدراعظم

*اعتراض به حادثه برج گرنفل در خیابانهای لندن – گاردین
معترضان به بی مسئولیت دولت ترزا می درباره حادثه آتش سوزی برج گرنفل در خیابانهای لندن تظاهرات کردند. معترضین با هو کردن نخست وزیر انگلیس در روبروی ساختمان نخست وزیر تجمع نمودند. تاکنون 30 تن در آتش سوزی برج گرنفل جان باختند.
از بمب گذاری مقابل یک مهدکودک تا مرگ آقای صدراعظم

*بمبگذاری در مقابل مهدکودکی در چین – ساوت چاینا مورنینگ پست

مقام‌های دولت چین اعلام کردند که انفجاری که خارج از یک مهدکودک در شرق این کشور روی داد، ناشی از انفجار بمب بوده است. مقام‌های دولت چین اعلام کردند که انفجار روز گذشته در نزدیکی یک مهدکودک در«فن‌گشیان» واقع در استان «جیانگسو» در شرق چین که منجر به کشته شدن دست‌کم هشت نفر و زخمی شدن ۶۶ نفر دیگر شد. فرد مظنون به بمب‌گذاری که یک جوان ۲۲ ساله و بیمار روانی بوده است نیز در این انفجار جان خود را از دست داده است.
از بمب گذاری مقابل یک مهدکودک تا مرگ آقای صدراعظم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار