کد خبر: ۴۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه دو تا سه اپراتور برای بندر شهیدرجایی انتخاب می‌شود، گفت: در یکسال آینده اپراتورهای بلند مدت این بندر را با برگزاری مناقصه مشخص می‌کنیم.
به گزارش تجارت آنلاين، محمد سعیدنژاد در گفتگو با مهر در خصوص اقدامات ایران در بندر شهیدرجایی برای رقابت با بندرجبل علی در امارات، اظهار داشت: بندر شهیدرجایی به عنوان هاب منطقه‌ای محسوب می‌شود و سیاست اصلی ما این است که این بندر بتواند بزرگترین کشتی‌های دنیا را پهلو بدهد.

وی با بیان اینکه به همین جهت در ترمینال شماره 2 آبخور بالایی در نظرگرفته شده است که کشتی های بزرگ در آن پهلوگیری می‌کنند، بیان کرد: در این بندر، ترمینال شماره یک و دو کانتینتری فعال شده است و ترمینال شماره 3 هم برای احداث مراحل مطالعاتی را می گذارند و اسناد و مدارک برای مناقصه در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص برگزاری مناقصه تعیین اپراتور برای ترمینال یک و دو این بندر، گفت: در یکسال آینده اپراتورهای بلند مدت این بندر را با برگزاری مناقصه مشخص می‌کنیم.

سعیدنژاد در خصوص اینکه چنداپراتور در این بندر مشغول به فعالیت می شوند، افزود: تصمیم گیری برای تعداد اپراتورها را موکول به مطالعه یک مشاور کردیم اما پیش بینی می شود که بین دو تا سه اپراتور در این بندر فعالیت کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اپراتورهای فعلی هم می‌توانند در این مناقصه شرکت کنند، اظهار داشت: در صورتیکه احراز شرایط شوند و موقعیت بهتری داشته باشند حتما از اپراتورهای فعلی هم استفاده می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار