کد خبر: ۴۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم خبر داد:
مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از پایان رتبه بندی پارک‌های علم و فناوری تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: با همکاری سه وزارتخانه اقدام به ایجاد پارک‌های تخصصی خواهیم کرد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛دکتر مصطفی کریمیان اقبال با بیان اینکه در حوزه ساماندهی پارک‌های علم و فناوری چهار برنامه در دستور کار داریم، افزود: ارزیابی زیر ساخت‌های فناوری به ویژه پارک‌ها و مراکز رشد از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار داریم و برای این امر پروژه ارزیابی عملکرد پارک‌های علم و فناوری را تعریف کرده‌ایم.
 
وی با بیان اینکه در حال اجرای این پروژه هستیم، اظهار داشت: در این پروژه با سرکشی به پارک‌ها، بر اساس معیارهایی اقدام به رتبه بندی پارک‌ها خواهیم کرد که این پروژه تا پایان سال جاری تمام می‌شود.
 
کریمیان، ایجاد دانشگاه کارآفرین و تجاری سازی نتایج تحقیقات را دومین برنامه این حوزه ذکر کرد و ادامه داد: توسعه فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه‌ها و ایجاد زیر ساخت‌های جدید چون راه اندازی دفاتر انتقال فناوری با هدف تجاری‌سازی نتایج تحقیقات از تاکیدات وزارت علوم است.
 
به گفته وی، ایجاد این زیر ساخت موجب خواهد شد تا اساتید و دانشجویان در جهت ایجاد شرکت‌های دانش بنیان اقدام کنند.
 
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم ارتباط با صنعت در جهت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را سومین برنامه در زمینه ساماندهی پارک‌های علم و فناوری نام برد و خاطر نشان کرد: در این راستا درصدد هستیم تا صنایع را به حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تشویق کنیم که در این زمینه با مشارکت صنعت اقدام به ایجاد پارک‌های علم و فناوری تخصصی خواهد شد.
 
وی از همکاری با برخی از وزارتخانه‌ها در این زمینه خبر داد و گفت: قرار است تا با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، جهاد کشاورزی و نیرو اقدام به ایجاد پارک‌های فناوری کنیم.
 
کریمیان همچنین ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری در کلان شهرهایی چون تهران، مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز را چهارمین برنامه حوزه فناوری وزارت علوم عنوان و اظهار کرد: بستر قانونی برای ایجاد این مناطق ایجاد شده ولی تاکنون اقدامی برای راه‌اندازی این مناطق صورت نگرفته است.
 
وی علت این امر را نبود هم افزایی میان دستگاه‌های مربوط دانست.
 
انتهای پیام/
 

نام:
ایمیل:
* نظر: