کد خبر: ۴۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹
معاون وزیر نیرو:
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از ایجاد منطقه ویژه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور خبر داد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛هوشنگ فلاحتیان خاطرنشان کرد: راهبرد جدید وزارت نیرو مبتنی بر توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر به‌ ویژه انرژی‌های خورشیدی و بادی است.
 
وی افزود: یکی از مناطق بسیار مستعد و دارای پتانسیل برای نصب نیروگاه‌های بادی منطقه خواف در خراسان است که تعداد زیادی موافقت اصولی نیروگاه بادی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی صادر شده و تعدادی از این موافقت‌های اصولی در شرف اجرا قرار گرفته است.
 
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از ساخت دست‌کم ۲۰۰ مگاوات نیروگاه بادی جدید در منطقه خواف از انتهای ۱۳۹۳ تا پایان ۱۳۹۴ خبر داد و گفت: پیشنهادی مطرح شده است که منطقه خواف را با عنوان منطقه ویژه انرژی‌های تجدیدپذیر نام‌گذاری کنیم و وزارت نیرو از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این زمینه حمایت می‌کند‌.
 
فلاحتیان تصریح کرد: براساس بررسی‌ها و آمارهایی که از نصب نخستین توربین یک مگاواتی در منطقه داریم، ضریب بهره‌برداری خواف بالای ۵۰ درصد است و نصب نیروگاه در آن منطقه کاملا صرفه اقتصادی دارد و از همه صاحبان سرمایه درخواست می‌کنیم برای نصب نیروگاه‌های بادی در منطقه خواف و سایر نقاط مستعد کشور اقدام کنند که وزارت نیرو از نظر ارایه تسهیلات ارزی و ریالی هماهنگی‌های لازم را با صندوق توسعه ملی و بانک‌های عامل به عمل آورده است.
 
وی خاطرنشان کرد: برق تولیدی از نیروگاه‌های تجدیدپذیر برای یک دوره دست‌کم پنج‌ساله بر مبنای سال ۹۳ به‌ ازای هر کیلو وات ساعت ۴۶۳۰ ریال خریداری می‌شود و در سال‌های آینده متناسب با تورم، نرخ خرید تضمینی برق افزایش می‌یابد.
 
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: