کد خبر: ۴۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
واعظی:
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه اجازه نمی دهم شرکت هایی در کشور به اسم خدمات رسانی، قاچاق ترافیک انجام دهند، گفت: مطمئن باشید که جلوی قاچاق ترافیک را در کشور می گیرم.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایرنا؛ محمود واعظی روز یکشنبه در جلسه صبحانه کاری فعالان خصوصی در حوزه ارتباطات و فناوری که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد، افزود: اگر شرکت ها می خواهند پوششی باشند که هم کار قاچاق انجام دهند و هم کار دیگر، با آنها برخورد خواهد شد. 

وی ادامه داد: ترجیح بنده این است که این کار توسط صنف مربوطه انجام شود چرا که در 24 ساعت چندین میلیون دقیقه کار قاچاق ترافیک انجام می شود که باید جلوی این کار گرفته شود. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص موضوع پارازیت ها نیز گفت: اگر منظور چیزی است که راجع به مخابرات می باشد، تحت کنترل سازمان تنظیم مقررات قرار دارد و تلاش می کنیم که ضرری نداشته باشد. 

واعظی گفت: در خصوص پارازیت های خارج از حیطه این وزارتخانه به دستور رییس جمهوری بنده مسوول پیگیری این کار شدم که با همکاری وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رفاه و تامین اجتماعی و روسای سازمان های انرژی اتمی و محیط زیست، مناطق مختلف بررسی هایی صورت گرفت که گزارش آن به رییس جمهوری تقدیم شد و در حال بررسی است. 

وی افزود: به نظر ما نیز پارازیت ها اگر از حدی بیشتر باشد، ضرر دارد و باید تحت نظارت قرار گیرد و نباید از یک حدی بیشتر باشد. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص پیشنهاد حضور نماینده اتاق بازرگانی در کمیسیون آی.سی.تی تصریح کرد که با این پیشنهاد موافق هستم و از اینکه در سه سال گذشته هیچ همکاری در زمینه اجرای توافقنامه اتاق بازرگانی و این وزارتخانه انجام نشده، متاسفم. 

واعظی افزود: با توجه به توسعه آی.سی.تی در دنیا ضروری است تا بازنگری لازم در تحولات اخیر بوجود آید. 

وی درباره توجه و حمایت از تولیدکنندگان بخش مخابرات در داخل کشور نیز اظهار داشت: از روز اول حضور در این وزارتخانه اعلام کردم که به دنبال تصدی گری نیستم و وظیفه ما حاکمیتی است. 

وزیر ارتباطات گفت: به همین منظور در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات معاونتی را به منظور حمایت از بخش خصوصی راه اندازی کردیم و بخش خصوصی را جزئی از نظام می دانیم و معتقدیم تا زمانی که بخش خصوصی فعال نشود، اقتصاد نیز رونق نمی گیرد. 

واعظی با بیان آنکه دولت از بزرگ شدن بخش خصوصی هراسی ندارد، حتی اگر دولت در اقلیت باشد، در زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز اظهار داشت: در بخش های امنیتی و فاقد درآمدزایی دولت به تنهایی ورود خواهد کرد ولی غیر از این دو بخش زمینه برای حضور بخش خصوصی مهیا است. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: هرچند از ابتدای سال تاکنون 2 هزار میلیارد تومان در طرح های مختلف سرمایه گذاری کرده ایم اما بخش خصوصی نیز باید سه تا چهار برابر این میزان در طرح ها سرمایه گذاری کند. 

واعظی خاطرنشان کرد: ما وارث بخشی هستیم که انتظارات از آن بالاست و هیچ اقدامی نیز در چند سال گذشته در آن صورت نگرفته است؛ هرچند با وجود شرایط سخت تحریم باید زمینه توسعه را دنبال کنیم و در کنار توسعه شبکه باید برنامه ریزی های لازم نیز صورت گیرد. 

وی در خصوص تخصیص اعتبار به پروژه ها نیز گفت: به آنچه برنامه ریزی کرده ایم خواهیم رسید زیرا دولت اجازه استفاده از 90 میلیارد تومان از منابع سایر بخش ها را برای تکمیل پروژه ها به این وزارتخانه داد، ضمن آنکه اولویت دولت اتمام پروژه های با پیشرفت 70 تا 80 درصد است. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص حمایت از آزمایشگاه ها نیز گفت: توجه به آزمایشگاه ها به منظور تسریع در امور در اولویت است و آمادگی داریم تا در صورت نیاز آزمایشگاه های خود را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم. 

واعظی در خصوص گسترش بازار نیز افزود: در چند سال گذشته سیاست مشخصی در این زمینه اعمال نشده بود و همین امر سبب شد تا کالاهای چینی تمام بخشهایی که در این حوزه کار می کنند را از دور خارج نمایند. 

وی با بیان آنکه به دنبال حمایت از بخش خصوصی هستیم و هر آنچه در وزارتخانه پروژه داریم به تولیدکنندگان داخلی ارائه خواهیم کرد، حتی اگر برای ما گران تر هم تمام شود، افزود: متاسفانه بخش خصوصی از دولت طلبکار است ولی به خود نیز رحم نمی کنند و به دنبال رقابت با یکدیگر هستند. 

وزیر ارتباطات در حصوص ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان رشته آی.تی نیز اظهار داشت: اگر کارآفرینی صورت گیرد فارغ التحصیلان جذب شرکت های بزرگ دنیا نمی شوند لذا فقط زمانی که کارآفرینی صورت گیرد حرفی برای گفتن داریم. 

واعظی گفت: در خصوص مشکلات صادرات نیز مدیریت فعلی این وزارتخانه تلاش دارد تا با همکاری بخش خصوصی بازارهای جدیدی را با مشارکت اپراتورهای مخابرات فعال نماید. 

وی در خصوص مشکلات بانکی نیز افزود: آرزو می کنیم مشکلات بانکی بزودی مرتفع شود و بانک ها نیز سختگیری نکنند ولی در هر صورت برای رفع مشکلات تلاش خواهیم کرد. 

وزیر ارتباطات در زمینه بهره مندی بخش های مختلف از جمله کشاورزی از اینترنت، گفت: تلاش ما بر این است تا جایی که امکان دارد این تکنولوژی در اختیار کسب و کار باشد و معتقدیم که آی.سی.تی پیشران توسعه کشور است. 

واعظی افزود: امکانات لازم برای بهره مندی از این تکنولوژی فراهم شده و در حال توسعه است و بخش های مختلف باید برای توانمندسازی خود اقدام نمایند. 

وی در خصوص رقابت مخابرات با اپراتورها نیز خاطرنشان کرد: برای توسعه، زمینه رقابت وجود دارد حتی آماده باز کردن فضای ایرانیان نت هستیم و معتقدیم باید تلفن ثابت نیز رقیب داشته باشد زیرا با حضور بخش خصوصی این زمینه ها فعال تر خواهد شد. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص توسعه پهنای باند نیز اضافه کرد: به آنچه قول داده ایم عمل خواهیم کرد و هر چه پهنای باند داخل بیشتر گسترش یابد، پهنای باند بین الملل نیز معادل 20 درصد آن افزایش خواهد یافت. 

واعظی افزود: از سال گذشته که پهنای باند 500 گیگ بر ثانیه بود به یکهزار و 300 گیگ برثانیه افزایش یافت و طبق برنامه قرار است امسال به چهار هزار گیگ بر ثانیه برسیم که اگر مشکلی بوجود نیاید این رقم تحقق خواهد یافت.


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: