کد خبر: ۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خبر داد:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به بهره‌برداری از 101 طرح کشاورزی در پایتخت طی هفته دولت، گفت: از مجموع 22 هزار هکتار اراضی آبیاری شده با فاضلاب هم اکنون این مقدار به 30 هکتار کاهش یافته است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از فارس؛ پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح همزمان 1100 هکتار آبیاری تحت فشار و یکصد طرح بخش کشاورزی استان تهران، سیدمحمد موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: امسال در بخش کشاورزی و در هفته دولت 101 طرح را با حجم سرمایه‌گذاری 830 میلیارد ریال به طور همزمان به بهره‌برداری می‌رسانیم.
 
وی افزود: 35 درصد از این طرح‌ها مربوط به تولیدات دامی، 25 درصد مربوط به حوزه آبی و خاک و امور زیربنایی، 10درصد صنایع تبدیلی و تکمیلی و 10 درصد پروژه‌ها مربوط به امور عشایری و 5 درصد نیز مربوط به منابع طبیعی است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بیان داشت: از کل 830 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری این بخش 15 درصد مربوط به کمک‌های بلاعوض دولت، 20 درصد تسهیلات بانکی و 55 درصد مربوط به آورده مجریان طرح است.
 
موسوی اظهار داشت: علاوه بر طرح 1100 هکتاری آبیاری تحت فشار امروز 4 واحد دامداری گوشتی با ظرفیت 227 راس و تولید 572 تن گوشت قرمز به بهره‌برداری می‌رسد.
 
وی افزود: همچنین 13 واحد گلخانه‌ای به مساحت 100 هزار متر مربع که 20 هزار مربع آن جدید و 80 هزار متر آن تغییر در شیوه‌های سنتی به صنعتی بوده است، به بهره‌برداری می‌رسد.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اظهار داشت:‌همچنین 95 استخر پرورش ماهی در سطح استان با 480هزار قطعه بچه ماهی و 2 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت 130 هزار قطعه به بهره‌برداری می‌رسد.
 
موسوی اظهار داشت: امروز همچنین دو واحد سردخانه و 5 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی از پروژه‌های مهم قابل بهره‌برداری در سطح استان تهران است.
 
وی اظهار داشت: در استان تهران از سال 40 به بعد با رشد تصاعدی آب مواجه شده‌ایم و بنابراین برای تهیه آب شرب از سدهای لار، کرج، ماملو و ... استفاده کرده‌ایم و سهم بهره‌وری آب کشاورزی امروز 50 درصد کاهش یافته است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اظهار داشت:‌در کنار افت شدید حفره‌های آب زیرزمینی کاهش 30 درصدی نزولات آسمانی و افزایش 3 درجه‌ای دمای هوا را داشته‌ایم.
 
موسوی افزود: اگرچه با احداث سدها تامین آب شرب را داشته‌ایم ولی سرمایه‌گذاری کلان روی تصفیه‌خانه‌های استان تهران انجام نشده است.
 
وی اظهار داشت: امیدواریم با حمایت‌های همه جانبه برای سه سال آینده 34 هزار هکتار آبیاری تحت فشار را به 70 هزار هکتار برسانیم.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: یکی از چالش‌های جدی بحث تغییر کاربری اراضی کشاورزی است که هزار و 366 حکم و دستور قضایی را در استان تهران عملیاتی کرده‌ایم و مانع تغییر کاربری اراضی شده‌ایم و هزار هکتار از این اراضی آزادسازی شده و به منابع کشاورزی بازگردانده شده است.
 
موسوی همچنین، ادامه داد: از مجموع 22 هزار هکتار اراضی کشاورزی تهران که قبلا با آب فاضلاب آبیاری می‌شد هم اکنون این مقدار به 30 هکتار رسیده که در صدد هستیم تا این میزان نیز به صفر برسد.

انتهای پیام/
برچسب ها: کشاورزی ، آبیاری ، اراضی
نام:
ایمیل:
* نظر: