کد خبر: ۴۸۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
مشمولان شماره شبای حساب بانکی خود را ثبت کنند
مشاور سازمان خصوصی سازی زمان واریز سهام عدالت را شهریور ماه اعلام کرد. نکته قابل تامل اینجاست که سود 150 هزار تومانی متعلق به مشمولینی خواهد بود که سرمایه خود را تکمیل کرده‌اند!
اعلام زمان پرداخت سود 150 هزارتومانی سهام عدالت
مشاور سازمان خصوصی سازی زمان واریز سهام عدالت را شهریور ماه اعلام کرد.
مشاور سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه جمعیتی حدود ۳۶ میلیون اکنون از مشمولین سهام عدالت به سامانه مراجعه و ثبت نام کردند گفت: از ۳۰ فروردین گرفتن شماره شبا از آن‌ها آغاز شد که تا کنون نزدیک ۲۹ میلیون نفر شماره شبا را در سامانه ثبت کردند.
وی با بیان اینکه نزدیک ۹۷ درصد از کسانی که شماره شبا خود را وارد کردند شماره شبا خود را صحیح وارد کردند گفت: در دو حالت ممکن است شماره شبا داری ایراد باشد یک اینکه شماره شبا متعلق به شخص مشمول سهام عدالت نباشد و این تفاوت سهام عدالت با یارانه است که شماره شبا باید متعلق به شخص مشمول سهام و نه سرپرست خانوار باشد و یا اینکه از اساس شماره شبا را اشتباه وارد کرده باشد.
وی با بیان اینکه سود سهام عدالت از شهریور ماه واریز می‌شود گفت: طرح سهام عدالت طرحی ۱۰ ساله بود که در سال ۹۴ به ثمر نشست.
در حالی که قبل از تشکیل مجمع شرکت‌ها در اواخر تیر ماه سود سهام عدالت برای هر یک از مشمولین 90 هزار تومان پیش‌بینی می‌شد که با وجود نتیجه مثبت برخی از شرکت این رقم به حدود 150 هزار تومان رسیده است، البته نکته قابل توجه اینجاست که هنوز یه شرکت مهم زیر مجموعه سهام عدالت مجمع برگزار نکرده‌اند و رقم بالایی از سود سهام از طریق آن‌ها مشخص خواهد شد، با این وجود تا پایان مجامع شرکت‌های موجود در سبد سهام عدالت سه هزار و سیصد و 45 میلیارد تومان توسط 30 شرکت تامین شده است.
با وجود رونمایی از طرح سهام عدالت در سال گذشته و شروع فاز دوم این طرح از فروردین ماه شاهد ثبت بیش از 29 میلیون میلیون شماره شبای در سامانه سهام عدالت برای دریافت سود تا مرداد ماه سال جاری هستیم که این رقم به معنی مشارکت حدود 50 درصدی مشمولین در فاز دوم سامانه دهی سهام عدالت است.
با این حال و نزدیکی به فاز سوم ساماندهی سهام عدالت شاهد از میان  47 میلیون مشمول بیش از 36 میلیون نفر از سامانه صورتحساب دریافت کرده‌اند و همچنان سامانه آمادگی لازم بای ارائه صورتحساب به مابقی مشمولین را نیز دارد.
نکته قابل تامل اینجاست که سود 150 هزار تومانی متعلق به مشمولینی خواهد بود که سرمایه خود را تکمیل کرده‌اند و سود مربوط به سال 95 به حساب افراد واریز خواهد شد که امکان دارد این مبلغ با توجه به نتیجه مجامع سه شرکت اصلی افزایش یابد.
اما در این میان بسیاری از مشمولین تمایلی برای تکمیل سرمایه خود نداشته‌اند که سود سهام این افراد درصدی از میزان بازدهی شرکت‌های موجود در سبد سهام عدالت خواهد بود و رقم دقیقی از آن مشخص نیست.
سایر مشمولین که شماره شبا به سامانه سهام عدالت ارئه نکردند می‌توانند بدون محدودیت زمانی اقدام به این امر کنند تا صحت شماره حساب بررسی و سپس در زمان مقرر برای مشمولین سود واریز شود.
گفتنی است تا زمانیکه ساماندهی سری قبلی سهام عدالت صورت نگیرد، ثبت نام سری جدید آغاز نخواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: