کد خبر: ۴۹۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
دستگیری یک خواننده رپ به اتهام قتل ناپدری؛
حمید رضا صفت یا آنگونه که همه او را می شناسند حمید صفت در چند سال اخیر به یکی از خواننده های پرطرفدار رپ در ایران تبدیل شده و حالا رسانه ها از دستگیری او به جرم قتل خبر می دهند.
از شایعه تا واقعیت ماجرای بازداشت
ظهر دیروز خبر فوت مشکوک یک مرد ۶۶ ساله توسط پسر همسرش به کلانتری ۱۴۵ ونک اعلام شد.با حضور ماموران در بیمارستان و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد پیرمردی ۶۶ ساله به علت اصابت جسم سخت به ناحیه سر و شکستگی جمجمه فوت کرده است.با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع فوت مشکوک و به دستور بازپرس سجاد منافی آذر از  شعبه سوم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران ، پرونده در اختیار اداره دهم قرار گرفت.
پیرمرد ۶۶ ساله که با مرگ دست و پنجه نرم می کرد قبل از مرگ خود به پلیس گفته بود توسط پسر همسرش مورد ضرب و جرح قرار گرفته است.
اما این پسر جوان چه کسی بود که به خاطر شهرتش پرونده بعد از چند ساعت به یکی از مهمترین بحث ها در شبکه های اجتماعی تبدیل شد؟!  این پسر جوان ۲۴ ساله حمید رضا صفت یا آنگونه که همه او را می شناسند حمید صفت است که در چند سال اخیر به یکی از خواننده های پرطرفدار رپ در ایران تبدیل شده است.
پدر و مادر حمید صفت زمانی که او کودک بود از یکدیگر جدا شدند و مادرش بعدها دوباره ازدواج کرد. در پی مرگ شوهر مادر حمید صفت او خود را به کلانتری ۱۴۵ معرفی کرد.با انجام هماهنگی قضایی حمیدرضا به اداره دهم منتقل شد و در بازجویی ها منکر هرگونه درگیری با مقتول و ضرب و جرح وی شد.
حمیدرضا در اعترافاتش گفت : سه شنبه هفته گذشته زمانی که وارد خانه مادرم در خیابان شیخ بهایی شدم متوجه شدم که مادرم با همسرش درگیر شد و من فقط مادرم را برداشته و از خانه خارج شدم و نمی دانم چه کسی او را به قتل رسانده است.
معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یک خواننده رپ به اتهام قتل همسر مادرش خبر داد.
در همین رابطه سرهنگ حمید مکرم معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره گفت: در ساعت ۱۵ روز شنبه  ازطریق مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ یک فقره فوت مشکوک از طریق یکی از بیمارستان‌ها به کلانتری ۱۴۵ ونک اعلام شد که با حضور ماموران در بیمارستان و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد پیرمردی ۶۶ ساله به علت اصابت جسم سخت به ناحیه سر و شکستگی جمجمه فوت کرده است.
وی با اشاره به تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع فوت مشکوک اظهارکرد: در  ادامه به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران ، پرونده در اختیار اداره دهم قرار گرفت.
مکرم با اشاره به اظهارات متوفی قبل از فوت گفت: متوفی قبل از مرگ در اظهاراتش گفته بود که توسط پسر همسرش به نام "حمیدرضا" متولد سال ۷۲  مورد ضرب و جرح قرار گرفته است که همزمان با ارجاع پرونده به اداره دهم، مظنون پرونده یعنی حمیدرضا به کلانتری ۱۴۵ ونک مراجعه کرده و خودش را به ماموران معرفی کرد.
معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: در ادامه با انجام هماهنگی قضایی حمیدرضا به اداره دهم منتقل شد و در تحقیقات اولیه منکر هرگونه درگیری با مقتول و ضرب و جرح وی شد. او در اظهاراتش مدعی شد که  ۲۴ مردادماه زمانیکه وارد خانه مادرش در خیابان شیخ بهایی شده، متوجه شده که مادرش با همسرش درگیر شده و او تنها مادرش را برداشته و از خانه خارج شده و اطلاعی از ضرب و جرح متوفی و علت مرگش ندارد.
مکرم با بیان اینکه این جوان که خواننده رپ است، در حال حاضر در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی قرار دارد، اظهارکرد: تحقیقات از متهم در مراحل مقدماتی قرار دارد و اقدامات بیشتر برای اثبات ادعای وی در حال انجام است.
این خبر البته بعد از چند ساعت با اعتراف حمیدصفت به قتل شوهر مادرش وارد مسیر تازه ای شد. در همین رابطه مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت به ایسنا اعلام کرد که این خواننده حوالی ساعت ۲۰:۱۵ دیروز در جریان بازجویی‌های تخصصی به قتل همسر مادرش اعتراف کرده و مدعی شد که قصد داشته از مادرش در برابر آزار و اذیت ناپدری حمایت کند.
حمیدرضا ۲۴ ساله در اعترافاتش به کارآگاهان پلیس آگاهی گفت: برادرم از آمریکا با من تماس گرفته و گفت که ناپدری‌ام مادرم را مورد آزار و اذیت قرار داده است و من که از درگیری او با مادرم خشمگین شده بودم، به سرعت خودم را به خانه‌اش در محدوده خیابان شیخ‌بهایی رسانده و به این اقدام ناپدری‌ام اعتراض کردم.
این خواننده رپ در ادامه اعترافاتش گفت: با ناپدری‌ام درگیر شده و او را مورد ضرب و شتم قرار دادم.
با این اعتراف سرپرست دادسرای امور جنایی از تشکیل پرونده برای «حمیدرضا صفت» به اتهام قتل و انجام تحقیقات در این خصوص خبر داد.
محمد شهریاری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب، گفت: خواننده رپ به ارتکاب جنایت و قتل همسر مادرش با انگیزه حمایت از مادر خود اعتراف کرد.
وی افزود: دو سه روز پیش متهم با ناپدری خود درگیر شد و امروز ناپدری در بیمارستان فوت کرد. متهم اکنون در بازداشت است.
شهریاری با بیان این که متهم مقتول را با ضربات سنگین به سر مورد ضرب و جرح قرار داده است، گفت: در حال انجام تحقیقات در این زمینه هستیم.
با انتشار این اخبار از روز گذشته در شبکه های اجتماعی موجی از خبرها و گمانه زنی ها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به راه افتاده و حتی بسیاری با انتشار خبر مرگ ناپدری حمید صفت آن هم به علت سکته قلبی دستگیری او را شایعه دانسته و معتقدند این ماجرا تنها یک شایعه پیرامون یک چهره مشهور موسیقی زیرزمینی است! حالا بسیاری منتظرند تا امروز با اعلام زوایای بیشتر از این ماجرا و این پرونده به حرفها و حدیث ها در شبکه های اجتماعی پایان داده شود و حقیقت یا شایعه بودن ماجرا مشخص گردد.


نام:
ایمیل:
* نظر: