کد خبر: ۴۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
سخنگوی شرکت ملی گاز ایران:
سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت:مصرف گاز در روز گذشته در بخش خانگی 410 میلیون متر مکعب و نیروگاهی 90 میلیون متر مکعب گاز بوده که نسبت به مدت زمان مشابه 100 میلیون مترمکعب گاز افزایش مصرف را نشان می دهد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛با وجود اینکه طی روزهای اخیر اعلام شده که حجم گاز تولیدی از فازهای پارس جنوبی افزایش یافته و قدمهای مثبتی در جهت افزایش میزان تولید  گاز برداشته شده است، اما متاسفانه در روزهای گذشته شاهد ایجاد محدودیت در سوخت رسانی به جایگاه‌های سوخت بودیم به طوری که چند روز پیش شاهد قعطی سوخت جایگاه‌های  CNG شدیم.
 
در همین راستا سخنگوی شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد با توجه به افزايش مصرف و کاهش فشار شبکه گاز، امکان ورود ضايعاتي از جمله دوده و آب به رگلاتور گاز باعث شده بود در بخش سي ان جي محدوديت موقتي ايجاد شود  و در حال حاضر اين محدوديت به صورت کامل برطرف شده است.
 
مجید بوجارزاده سخنگوی شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با خبرنگاراقتصادی باشگاه خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت تولید و مصرف گاز در کشور، گفت: هفته جاری با کاهش چشمگیری دمای هوا در اکثر استان‌های کشور متوسط مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری با افزایش قابل توجه‌ای همراه شد.
 
سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر اینکه هفته جاری متوسط مصرف گاز مشترکان خانگی و تجاری به بیش از 417 میلیون متر مکعب در روز رسیده است، تصریح کرد: این در حالی است که متوسط مصرف گاز در مدت مشابه سال گذشته حدود 309 میلیون مترمکعب بوده است.
 
جهش 100 میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی و تجاری
 
وی با اشاره به جهش بیش از 100 میلیون مترمکعبی مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری در آذر ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، بیان کرد: هم اکنون ظرفیت تولید گاز در پالایشگاه‌ها بدون احتساب واردات به بیش از 580 میلیون متر مکعب در روز رسیده است.
 
*محدودیت گاز جایگاه‌های سی ان جی برطرف شده است
 
بوجارزاده با رد هرگونه محدودسازی و یا قطع گاز جایگاه‌های سی.ان.جی، اظهار داشت: چهارشنبه هفته گذشته به دلیل افزایش مصرف گاز خانگی در برخی از جایگاه‌های سی.ان.جی محدودیت‌هایی اعمال شد اما از ابتدای هفته جاری گاز کل جایگاه‌های سی.ان.جی وصل شده و هم اکنون هیچ گونه محدودیتی توسط شرکت گاز در این حوزه مصرف اعمال نشده است.
 
سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه هم اکنون به طور میانیگن روزانه نزدیک به 70 میلیون متر مکعب گاز تحویل صنایع عمده و کارخانه‌ها می شود، تبیین کرد: همچنین میزان گازرسانی به نیروگاه‌ها به 85 میلیون مترمکعب در روز رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی بیش از دو برابری داشته است.
 
بوجارزاده تصریح کرد: مصرف گاز در روز گذشته در بخش خانگی 410 میلیون متر مکعب و نیروگاهی 90 میلیون متر مکعب گاز بوده که نسبت به مدت زمان مشابه 100 میلیون مترمکعب گاز افزایش مصرف را نشان می دهد.
 
*برگزاری مانور افت فشار گاز و قطعی گاز در استان کردستان
 
بوجارزاده از برگزاری مانور افت فشار گاز و قطعی گاز در استان کردستان شهر مریوان در بخش مصارف خانگی، نانوایی و جایگاههای سی ان جی خبر داد و گفت: این مانور قبلا اطلاع رسانی شده و تا بعد از ظهر امروز همچنان ادامه دارد. در این مانور استانهای معین کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان و آذربایجان غربی شرکت کردند.
 
سخنگوی شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: همچنین مانور قطعی گاز در استانهای آذربایجان غربی، گیلان، مازندران و گلستان برای حفظ و پایداری گاز برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: