کد خبر: ۴۹۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
مسعود یوسفی
روزنامه نگار

ویژگی شاخص دوره جدید شورای شهر تهران یکدستی آن است؛ به طوری که همه 21 عضو آن برآمده از طیف اصلاح طلبان هستند. از سوی دیگر این شورا، محمدعلی نجفی را با کسب صد در صد آرا به عنوان شهردار تهران انتخاب کرده است که این مهم نیز حکایت از یکدست بودن هرچه بیشتر آن دارد. انتخاب محسن هاشمی با اکثریت قاطع آرا – 20 رای موافق و تنها یک رای سفید - به عنوان رییس شورا، بازهم بر یکدست بودن بیش از پیش این شورا حکایت می کند.  سرانجام اینکه سنگینی کفه ترازوی دولت و کابینه دوازدهم و همینطور نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به سمت اصلاح طلبان، به نوبه خود راه را برای خدمت رسانی هرچه بهتر شهردار جدید و اعضای پنجمین شورای شهر تهران هموار کرده است.  
حالا دیگر این مهم جا افتاده است که رای مردم در نزد نمایندگان آن ها، امانت است و باید این امانت به بهترین شکل ممکن رعایت شود. اولین محور از محورهای چندگانه موجود در سوگند نامه شوراهای اسلامی شهر و روستا حفظ همین امانت است، آنجا که می گوید: « من در برابر کلام ا… مجید به خداوند متعال سوگند یاد می کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد مینمایم که در حفظ امانت و انجام هرچه بهتر وظایفم و خدمت به مردم کوشا باشم و قانون اساسی و سایر قوانین و مقررات کشور را در چهارچوب وظایف و اختیارات خود مراعات نمایم و در همه زمینه ها عدالت و انصاف را در نظر داشته باشم و مادامیکه در شورای اسلامی شهر عضویت دارم در رعایت صرفه و صلاح و پیشرفت امور شهر و شهرداری اهتمام نمایم».
بر این اساس به نظر می رسد شهردار جدید و اعضای شورای شهر پنجم با حداکثر استفاده از یکدستی و موقعیت مناسبی که برای آن ها پیش آمده است باید در خصوص اجرای محورهای زیر جدیت تام و تمام از خود نشان دهند تا شایسته و سزائار رای و امانتی که شهروندان تهرانی در نزد آن ها به ودیعه گذاشته اند باشند :
-    با تکیه بر حفظ کرامت و شان انسانی شهروندان به آنا خدمت رسانی کنند تا سمت و سوی خدمترسانی ایشان بیش از پیش رنگ و بوی ارزشی و انسانی بگیرد.
-     از راه فعالت های فرهنگی و فرهنگ سازی روح هموندی و همکاری را در شهروندان تهرانی پرورش دهد و  زمینه مشارکت آنان را برای اداره هرچه بهتر شهر فراهم سازد، چه اینکه اداره یک شهر آرمانی و ایده آل به همیاری و مشارکت هرچه بیشتر مسئولان و مردم آن شهر بستگی خواهد داشت.
-    بلند مرتبه سازی های بی ضابطه در سال های گذشته راه نفس تهران را سد کرده است، به همین منظور بایستی از طریق مقتضی و با قاطعیت از افزایش این عارضه شهری جلوگیری کرد.
-    سر انجام اینکه باید با قاطعیت با موضوع فساد در شهرداری مبارزه کرد و تا آنجا که ممکن است نسبت به جراحی این تومور بدخیم در بدنه شهرداری اقدام نمود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار