کد خبر: ۵۰۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
کنفرانسی با عنوان اقتصاد ایران در دوره پساتحریم در اتاق بازرگانی، صنعت و خدمات ژنو در 28 سپتامبر سال جاری میلادی همزمان با ورود یک هیات اقتصادی از ایران در کشور سوئیس برگزار خواهد شد.
بر اساس اعلام اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، عنوان این کنفرانس، «ایران، 20 ماه پس از لغو تحریم‌های بین‌المللی: بررسی اجمالی» خواهد بود که به روابط اقتصادی ایران از زمان برداشته شدن تحریم‌های هسته‌ای از ژانویه 2016 می‌پردازد و درصدد یافتن راه‌هایی برای غلبه بر چالش‌های باقی‌مانده می‌باشد.
بر پایه این گزارش در این کنفرانس، حقوق‌دانان بین‌المللی به بررسی طیف وسیعی از مسائل مانند مقرراتی که ایالات متحده وضع نموده و راه‌کارهای عملی برای برون‌رفت منطقی از این نوع تحریم‌ها می‌پردازند. همچنین، ‌نمایندگان رسمی ایران و سوئیس به تبادل دیدگاه درباره آینده بازار، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و وضعیت فعلی اصلاحات نظام مالی خواهند پرداخت.
این کنفرانس تعامل و تبادل اطلاعات بین هیات‌های ایران و سوئیسی را در سه پنل تخصصی با عناوین «تجارت و حمل و نقل دریایی»، «خدمات سلامت و فن‌آوری‌های پزشکی» و «ریسک‌های مالی، بیمه و بیمه اتکائی» تسهیل می‌نماید.
گفتنی است هیات‌های ایرانی از تجار فعال در زمینه نساجی، ابزارآلات و ماشین‌های صنعتی، نفت و گاز، نیروگاه‌های برق و انرژی‌های تجدیدپذیر، الکترونیک‌، تولید مواد غذایی، دارو، تجهیزات پزشکی، صنایع مالی و بانکداری در این کنفرانس شرکت خواهند نمود.
همچنین در مارس 2016، کنفرانس مشابهی توسط اتاق بازرگانی ژنو با عنوان: «ایران پس از تحریم‌ها: مسائل و فرصت‌ها» برگزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: