کد خبر: ۵۰۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴
سفیر روسیه در بازدید از دهکده تجاری نیاورن در ساری ضمن اعلام آمادگی کشورش برای همکاری های اقتصادی با ایران از گسترش روابط تجاری دو کشور استقبال کرد.
سفیر روسیه در ایران از مرکز تدارک و توسعه تجارت ایران و روسیه در ساری بازدید کردهمچنین معاون بخش اقتصادی نمایندگی بازرگانی روسیه در این بازدید از ایجاد چنین مرکزی برای گسترش روابط اقتصادی دو کشور استقبال کرد و گفت: امکانات بسیاری برای فعالان اقتصادی که علاقمند به حضور در بازار روسیه هستند وجود دارد که بازرگانان از آن مطلع نیستند. از نظر تبادلات مالی بانک های کشاورزی و بانک توسعه صادرات با بانک های روسی همکاری دارند و از امکان گشایش اعتبار و دیگر زمینه های تبادل مالی برخوردار می باشند.
وی ایجاد این مجتمع را با هدف توسعه همکاری های اقتصادی ایران و روسیه بسیار مناسب دانست و آمادگی خود را جهت اطلاع رسانی به شرکت های روسیه جهت استفاده از امکانت این مرکز و کمک به گسترش این همکاری ها اعلام کرد.
در پایان این بازدید مدیرعامل دهکده تجاری نیاوران در گفت گو با خبرنگاران با اشاره به فرصت های بوجود آمده در بازار روسیه برای حضور ایران گفت: متاسفانه ما برای موفقیت در این بازار با چندین چالش مهم مواجه هستیم که این مرکز در صدد رفع این چالش ها و موانع برای حضور موفق شرکت های ایرانی در بازار روسیه می باشد.
مهندس منصوری با بر شمردن مشکلات حضور در بازار روسیه به سیستم ارزش گذاری گمرک روسیه، ضعف در بازاریابی، فقدان استانداردهای بهداشتی، بسته بندی و عدم ارتباط مستقیم و ایجاد اعتماد متقابل اشاره کرد و گفت: میخواهیم بخش مهمی از این مشکلات را در اینجا حل کنیم تا کالای که به روسیه ارسال می شود با هیچ مانعی مواجه نباشد.
وی گفت: ایجاد زمینه همکاری های مشترک بین شرکت های ایرانی و روسی و اخذ تاییدیه کالاهای ایرانی توسط شرکت مشترک ایران و روسیه ، برگزاری نمایشگاه های مختلف با حضور مداوم شرکت های روسیه ازدیگر برنامه های است که توسط این مرکز یپگیری می شود.
دهکده تجاری نیاوران  در زمینی به وسعت  ۲۵ هکتار در حاشیه شهر ساری احداث شده است. این مجتمع دارای امکانات پیشرفته نمایشگاهی، تفریحی ، رفاهی و اقامتی ، سالن همایش  با ظرفیت 700 نفر  و دیگر امکانات تجاری و گردشگری می باشد.
مدیران این مجموعه در صددند تا این مرکز را به قطب تجارت ایران با روسیه و دیگر همسایگان شمالی ایران تبدیل نمایند.

نام:
ایمیل:
* نظر: