کد خبر: ۵۱۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
مدیرعامل مرکز فابا با بیان این که 70 شرکت داخلی و خارجی در سومین نمایشگاه تراکنش شرکت می کنند، گفت: 12 شرکت خارجی از کشورهایی مانند سوئیس، روسیه و چین در این رویداد حضور خواهند یافت.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمد مراد بیات، مدیرعامل مرکز فابا (مرکز فرهنگ ‌سازی و آموزش بانکداری الکترونیک) (یکشنبه) در نشست خبری 'نمایشگاه تراکنش ایران 2017' بیان داشت: همچنین هیات های بانکی و سرمایه گذاری خارجی نیز در زمان برگزاری این نمایشگاه در آن حضور می یابند.
وی با یادآوری توسعه شتابان بانکداری الکترونیک، گفت: اکنون میان تراکنش های بانکی به 1.5 میلیارد تراکنش رسیده که همچنان در حال توسعه است. 
بیات با بیان این که رویکرد این نمایشگاه، توسعه کسب و کارهای بخش خصوصی است، خاطر نشان کرد: تبدیل شدن به قطب منطقه به جز از طریق توسعه کسب و کار خصوصی امکان پذیر نیست.

مدیرعامل مرکز فابا با بیان این که ما از بانکداری سنتی که مبتنی بر مراجعه حضوری است، فاصله گرفته ایم، اضافه کرد: باید به سمت بانکداری دیجیتال حرکت کنیم.
بیات با یادآوری این که در این نمایشگاه، بانکداری و پرداخت دیجیتال دنبال می شود، گفت: این نمایشگاه ظرفیت های گسترده بخش خصوصی در بخش فناوری های جدید را نشان می دهد.
وی ادامه داد: تعامل بانک های خصوصی با دنیا، نشان دادن ظرفیت ایران برای جذب سرمایه گذاری های جدید در بخش فناوری پرداخت و کمک به توسعه بخش خصوصی واقعی از جمله کارکردهای این نمایشگاه به شمار می رود.
مدیرعامل مرکز فابا افزود: برگزاری نشست های تخصصی با موضوعاتی نظیر اینترنت اشیا، استانداردهای بانکی و فرایندهای بانکداری در حاشیه این نمایشگاه برگزار می شود.
بیات تصریح کرد: اگر ما فناوری های این بخش را آگاهانه انتخاب نکنیم، در آینده این فناوری ها به ما تحمیل خواهد شد.
وی به حضور استارتاپ ها (کسب و کارهای نوپا) در این نمایشگاه اشاره کرد و ادامه داد: برای نخستین بار 53 شرکت استارتاپی در بخش مالی حضور خواهند یافت.
مدیرعامل مرکز فابا با بیان این که معاونت علمی رئیس جمهوری نیز از این نمایشگاه حمایت کرده است، اضافه کرد: تحقق راهبردهای اقتصادی مقاومتی و اشتغالزایی برای صاحبان ایده های جدید از جمله نتایج این نمایشگاه خواهد بود.
به گزارش ایرنا، سومین نمایشگاه تراکنش ایران' (ITE 2017 ) از دوم تا چهارم آبان ماه در تهران با حضور بانک ها و شرکت های ایرانی و شماری از نمایندگان شرکت های خارجی برگزار می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: