کد خبر: ۵۱۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
سود ۱۵۰ هزار تومانی منوط به تسویه کامل یک میلیون تومان است
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: کسانی که ۴۷۰ هزار تومان مابه التفاوت سهام عدالت را بپردازند و تا سقف یک میلیون تومان ارزش آن را تامین کنند، مشمول دریافت سود ۱۵۰ هزار تومانی خواهند شد.
مشمولان سهام عدالت 75 هزار تومان سود می گیرند
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: کسانی که ۴۷۰ هزار تومان مابه التفاوت سهام عدالت را بپردازند و تا سقف یک میلیون تومان ارزش آن را تامین کنند، مشمول دریافت سود ۱۵۰ هزار تومانی خواهند شد.
میرعلی اشرف پوری حسینی در گفت و گوی ویژه خبری اظهار داشت: 60 شرکت در قالب شرکت های سهام عدالت است که 49 تای آن دارای قیمت قطعی است. ارزش این شرکت ها 27 هزار و 200 میلیارد تومان است در حالی که ارزش بازار آن 55 هزار میلیارد تومان است.
رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: هم اکنون حدود 20 هزار میلیارد تومان سهام قیمت گذاری نشده هم وجود دارد که اگر مردم در پرداخت ما به التفاوت سود استقبال کنند، پس از محاسبه سهام قیمت گذاری شده به سراغ آنها می رویم.
پوری حسینی گفت: کسانی که 468 هزار تومان ما به التفاوت را پرداخت کنند صاحب سهمی می شوند که اکنون در بازار دو برابر ارزش دارد و سود سالانه آن 13 درصد خواهد بود.
رئیس سازمان خصوصی سازی کشور گفت: در پرداخت مانده ارزش سهام عدالت بایدی در کار نیست.
میرعلی اشرف پوری حسینی ادامه داد: برای کسانی که مبلغ یک میلیون تومان سهام عدالتشان را پر کرده باشند از محل تخفیف یا آورده نقدی برای عملکرد سال مالی گذشته 150 هزار تومان سود دریافت می کنند.
پوری حسینی تصریح کرد: کسانی که 532 هزار تومان دارند و مبلغ یک میلیون تومان را پر نکرده اند سودشان نصف مبلغ 150 هزار تومان خواهد بود. پیچیدگی سهام عدالت بسیار زیاد است زیرا یک بعد خانوار 5 نفره ای وجود دارد و عده ای هم هستند که نفرات خانواده شان بیش از پنج نفر است و 5 میلیون تومان سهم برایشان در نظر گرفته شده است.
پوری حسینی در مورد P/E سبد سهام عدالت گفت: سهام عدالتی که داریم به مردم تعارف می کنیم دارای P/E 6 است. در ضمن اگر میانگین 26 هزار و ششصد میلیارد تومان را تقسیم بر 49 کنیم به رقم 532 هزار تومان می رسیم، پس اعداد ما درست است زیرا دارنده 532 هزار تومان از 80 هزار تومان سود بهره مند می شود و کسی که بخواهد این رقم را به یک میلیون برساند از 150 هزار تومان سود بهره مند می شود. تنها چالش پیش روی سهام عدالت بلاتکلیفی صندوق های قابل فروش در بورس هستند، در ضمن اگر مردم بلد هستند با پولشان سهامی با P/E 3 بخرند و روی آن سود کنند لطفاً پولشان را به ما ندهند.
پوری حسینی در انتهای برنامه گفت: اگر نمی توانیم اصل سهام را دست مردم بدهیم فعلاً می توانیم سود سهام را به مردم برسانیم، پس چرا پس از 11 سال از این اقدام کوچک فروگذار باشیم. از مردم خواستاریم آنهایی که قصد واریز مانده ارزش سهام دارند تا پایان مهر ماه اقدام نمایند و به امید تمدید این زمان نباشند.


نام:
ایمیل:
* نظر: