کد خبر: ۵۱۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
از مرگ231 نفر در بمبگذاری سومالی تا تاثیر نفت بر بورس
تجارت آنلاین: مرگ 231 نفر در بمبگذاری سومالی، رشد بازارهای بورس با افزایش قیمت نفت، اتریش آماده ورود رهبر 31 ساله و نگرانی بانک های جهانی از نرخ تورم از جمله مهمترین تیترهای صفحه نخست روزنامه های روز دوشنبه دنیا است.
*مرگ231 نفر در بمبگذاری سومالی – فایننشال تایمز
تلفات انفجار انتحاری یک خودروی باری بمبگذاری شده در موگادیشو، پایتخت سومالی،به 500 نفر کشته و زخمی افزایش یافت. در یکی از خشونتبارترین حملات تروریستی که در سالهای اخیر درجهان رخ داده آمار کشته شدگان حمله انتحاری به 231 نفر افزایش یافت و بیش از 300 نفر هم در این بمبگذاری زخمی شده‌اند. بمبگذاری درنزدیکی وزارت خارجه کشور رخ داده و به نظر می رسد گروه تروریستی الشباب مسئولیت این بمبگذاری باشد.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان

*رشد بازارهای بورس با افزایش قیمت نفت – گاردین
بازارهای بورس اروپایی با رشد معاملات همراه شدند که به دلیل تاثیر افزایش تنش ها در عراق بر قیمت نفت است. درمقابل بازارها در اسپانیا به دلیل تلاش برای استقلال کاتالونیا با بی ثباتی همراه بود. رشد تورم چین درکنار افزایش قیمت نفت از دلایل رشد معاملات بودند.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان

*اتریش آماده ورود رهبر 31 ساله – ایندیپندنت
 بنا بر اعلام نتایج اولیه شمارش آراء انتخابات پارلمانی اتریش سباستین کورتس وزیر خارجه کنونی و رهبر حزب محافظه‌کار «مردم» توانسته است با کسب ۳۱.۴ درصد از آراء، بیشترین سهم را از۱۸۳ کرسی پارلمان این کشور از آن خود کند. به این ترتیب آقای کورتس ۳۱ ساله جوانترین نخست وزیر اتریش و اتحادیه اروپا خواهد شد.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان

*نگرانی بانک های جهانی از نرخ تورم – وال استریت ژورنال
مقامات بانک های مرکزی جهان نسبت به رشد ضعیف تورم در اقتصادهای پیشرفته ابراز نگرانی کردند. امری که می تواند پس از بحران مالی در سیاست گذاریهای بانکی تاثیر گذار باشد.با وجود بهبود در اقتصاد جهانی ، درآمد ها و قیمت مصرف کنندگان هنوز پایین است که باعث شده بانک های مرکزی درباره حذف محرک های مالی به اختلاف برسند.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار