کد خبر: ۵۲۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
بانک جهانی گزارش داد؛
بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: ایران با نزول ۴ پله‌ای در رده بندی جهانی فضای کسب و کار جایگاه ۱۲۴ را در بین ۱۹۰ کشور کسب کرده است.
نزول ۴ پله‌ای ایران در رده‌بندی فضای کسب و کار
بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: ایران با نزول ۴ پله‌ای در رده بندی جهانی فضای کسب و کار جایگاه ۱۲۴ را در بین ۱۹۰ کشور کسب کرده است.
بانک جهانی در تازه‌ترین گزارش خود موسوم به «گزارش فضای کسب و کار 2018» وضعیت 190 کشور جهان از نظر سهولت فعالیت های اقتصادی و وضعیت فضای کسب و کار مورد بررسی قرار داده است.
بر اساس ارزیابی این نهاد بین المللی، فضای کسب و کار در ایران بدتر شده است. ایران امسال در رده بندی جهانی فضای کسب و کار در میان 190 کشور 4 پله نزول داشته و در رده 124 جهان قرار گرفته است. نمره ایران در سال جاری 56.48 عنوان شده که از سال گذشته برابر با 57.26 کمتر است.
هر چه نمره کشوری در شاخص کلی فضای کسب و کار بیشتر باشد، یعنی شرایط کسب و کار در آن کشور بهتر است. سال گذشته نیز جایگاه ایران 3 پله نزول داشت و از 117 به 120 رسیده بود. در سال 2015 رتبه ایران 118 عنوان شده بود که در گزارش سال 2016 تصحیح و 117 عنوان شد.   
شاخص کلی فضای کسب و کار بر پایه 10 شاخص کوچکتر با عناوین آغازکسب وکار،کسب مجوز، استخدام نیروی کار، ثبت داراییها،کسب اعتبارات، حمایت از سرمایه گذاری، مالیات، تجارت مرزی، اجرای قراردادها و ورشکستگی و دریافت انرژی برق محاسبه می شود. این شاخص در واقع نشان دهنده سهولت و مناسب بودن هرکشور برای انجام فعالیت های اقتصادی و تجاری است.
در جهان نیوزیلند رتبه نخست از نظر فضای کسب و کار را به خود اختصاص داده است و سنگاپور، دانمارک، هنگ کنگ، کره جنوبی، نروژ، انگلیس، آمریکا، سوئد و مقدونیه به ترتیب رتبه های دوم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.
کشور آفریقایی سومالی نیز در رتبه آخر قرار گرفته است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار