کد خبر: ۵۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
زاهدان-وزش باد شدید که ازهفته گذشته مناطق وسیعی از سیستان را در بر گرفته است با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت موجب اخلال در زندگی روزمره ساکنان این منطقه شد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از مهر، توفان شدید که در طی دو روز گذشته موجب افزایش غلظت گرد و غبار تا ۱۰ برابر حد مجاز شد در طی ۲۴ گذشته با کاهش ذرات معلق در هوا به میزان دو برابر حد مجاز رسید.

کارشناس پیش بینی سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان در این رابطه اظهار داشت: توفان صبح امروز با سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت سیستان را در نوردید و ذرات معلق در هوا به میزان ۴۱۲ میکروگرم بر متر مکعب و دو برابر حد مجاز در این منطقه رسید.

رضا آزادمنش در گفتگو با مهر بیان داشت: ساکنان شمال سیستان و بلوچستان امروز نیز شاهد باد شدید توام با گرد و خاک هستند و از فردا بنا بر پیش بینی انجام شده از شدت توفان کاسته خواهد شد.

وی با بیان اینکه در نواحی مرکزی و نوار شرقی افزایش غبار و کاهش دما پیش بینی می شود ادامه داد: در جنوب شرق و بخش‌های شرقی سواحل از بعد از ظهر امروز تا اواخر وقت فردا وزش باد قابل ملاحظه خواهد بود.

ازادمنش همچنین از کاهش دما در اغلب نواحی استان به ویژه مناطق سردسیر خبر داد و گفت: دمای هوا در نواحی زاهدان و سردسیر مرکزی از فردا تا پایان هفته به ۴ تا ۷ درجه زیر صفر می رسد و در نیمه شمالی استان شاهد یخبندان شبانه و سرمای هوا تا پایان هفته خواهیم بود.

وی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته شهر زاهدان با یک درجه سلسیوس سردترین و شهرستان راسک در جنوب استان با ۳۱ درجه سلسیوس گرمترین شهر های استان گزارش شد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: