کد خبر: ۵۴۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
رد مال، 30 سال حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی
خاوری در چهار عنوان اتهامی به حبس طویل المدت وجزای نقدی و رد مال محکوم گردیده و مقرر شده دادسرا اموال بدست آمده از وی را بفروش رسانده و از این طریق بخشی از محکومیت اجرا گردد.
حکم محمود رضا خاوری صادر شد
غلامحسین اسماعیلی رئیس‌کل دادگستری استان تهران از صدور حکم محکومیت محمودرضا خاوری و 3 متهم پرونده مه‌‌آفرید امیرخسروی موسوم به پرونده فساد 3هزار میلیارد تومانی خبرداد.
رئیس کل دادگستری استان تهران در گفت و گو با میزان از صدور حکم محکومیت محمود رضا خاوری، مدیر عامل سابق بانک ملی خبر داد. نامبرده بر اساس کیفرخواست دادسرا و مستندات ارائه شده در چهار عنوان اتهامی به حبس طویل المدت وجزای نقدی و رد مال محکوم گردیده و مقرر شده دادسرا اموال بدست آمده از وی را بفروش رسانده و از این طریق بخشی از محکومیت اجرا گردد.
غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور حکم محکومیت محمود رضا خاوری، مدیر عامل سابق بانک ملی خبر داد.
اسماعیلی در تشریح این خبر تصریح کرد: نامبرده بر اساس کیفرخواست دادسرا و مستندات ارائه شده در چهار عنوان اتهامی به حبس طویل المدت وجزای نقدی و رد مال محکوم گردیده و مقرر شده دادسرا اموال بدست آمده از وی را بفروش رسانده و از این طریق بخشی از محکومیت اجرا گردد.
اسماعیلی در پایان تصریح کرد: ضمنا حکم صادره غیابی و قابل واخواهی میباشد.
حجت‌الاسلام غضنفرآبادی رئیس دادگاه انقلاب تهران نیز درباره محکومیت خاوری به تسنیم گفت: این متهم بابت اخلال در نظام اقتصادی به 20 سال حبس، بابت دریافت رشوه به 10 سال حبس، بابت رشوه دریافتی معادل مبلغ دریافتی به پرداخت جزای نقدی و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شده است.
محمودرضا خاوری مدیرعامل فراری بانك ملی ایران یكی از مفسدان اقتصادی در جریان پروند فساد 3000 میلیاردی بود که به کانادا گریخت. حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در یکصد و هجدهمین نشست خبری خود از محاکمه خاوری خبر داده بود.
جلسه رسیدگی به پرونده محمودرضا خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی در رابطه با اقدامات نامبرده روز سه شنبه ۳۰ آبان ماه در دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد.
گفتنی است ماده 406 قانون آیین دادرسی کیفری مقرر می‌دارد: در تمام جرائم، به استثنای جرائمی که فقط جنبه حق اللهی دارند، هرگاه متهم یا وکیل او در هیچیک از جلسات دادگاه حاضر نشود یا لایحه دفاعیه نفرستاده باشد، دادگاه پس از رسیدگی، رأی غیابی صادر می‌کند. در اینصورت، چنانچه رأی دادگاه مبنی بر محکومیت متهم باشد، ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ واقعی، قابل واخواهی در همان دادگاه است و پس از انقضای مهلت واخواهی برابر مقررات حسب مورد قابل تجدیدنظر یا فرجام است. مهلت واخواهی برای اشخاص مقیم خارج از کشور، دو ماه است.


نام:
ایمیل:
* نظر: