کد خبر: ۵۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
معاون وزیر ارتباطات خبر داد:
معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به سؤال‌های مکرر خبرنگاران از نتیجه بررسی کمیته ویژه رئیس‌جمهور برای بررسی پارازیت‌ها گفت: اندازه‌گیری‌ها انجام و به ریاست جمهوری ارسال شده اما اظهارنظر اخیر وزیر دفاع درباره پارازیت‌ها پیش از تکمیل اندازه‌گیری‌ها بوده و آن را تأیید نمی‌کنیم.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از فارس؛علی اصغر عمیدیان در یک نشست خبری در خصوص تشکیل کمیته ویژه برای بررسی پارازیت‌ها با دستور رئیس‌جمهور اظهار داشت: این کمیته متشکل از وزرای ارتباطات، بهداشت، رفاه و سازمان انرژی اتمی است که رگولاتوری مسئولیت اندازه‌گیری سطح سیگنال را بر عهده دارد.
 
معاون وزیر ارتباطات افزود: این سازمان سطح سیگنال را به صورت دوره‌ای بررسی می‌کند و در این باره گزارشی تهیه شده و به ریاست جمهوری ارسال شده است اما اظهارنظر وزیر دفاع دباره پارازیت‌ها پیش از تکمیل اندازه‌گیری‌ها بوده و از این رو اظهارات وزیر دفاع را درباره پارازیت تأیید نمی‌کند.
 
وی در پاسخ به اصرار خبرنگاران برای اعلام نتیجه بررسی‌ها و آنچه که به ریاست جمهوری ارسال شده، گفت: در این کمیته هر سازمان مسئولیتی دارد که مسئولیت رگولاتوری تنها اندازه‌گیری سطح تشعشات است و سپس تحلیل اینکه آیا سطح تشعشات منطبق با استاندارد است یا خیر و اینکه آیا این حد تشعشع بر سلامتی انسان تأثیر دارد بر عهده سازمان انرژی اتمی و سپس وزارت بهداشت است.
 
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی توضیح داد: در بررسی مضر بودن یا نبودن تشعشات، زاویه تابش، جهت تابش و مدت زمان قرار گرفتن یک سلول در معرض تابش تعیین کننده است در نهایت اندازه‌گیری‌های انجام شده بر اساس یک استاندارد بین‌المللی در یک پکیج نرم‌افزاری با شاخصه‌های گفته شده وارد می‌شود و درباره مضر بودن یا نبودن آنها تعیین نتیجه می‌کند.
 
وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگاران مبنی بر اینکه حداقل نقاطی که سطح تشعشات در آنها بیشترین میزان را دارد اعلام کنید، تأکید کرد: نمی‌توان نقطه‌ای را به عنوان دارای بیشترین سطح تشعشات اعلام کرد.
 
وی در واکنش به اینکه حتی وزیر ارتباطات نیز پیشتر درباره تغییر میزان سطح تشعشات نسبت به سال‌های قبل اظهارنظر کرده، گفت: اظهارنظر وزیر ارتباطات از بابت عضویت وی در کمیته ویژه بوده و به عنوان رئیس رگولاتوری از اتفاقات آن کمیته خبر ندارم.
 
عمیدیان در واکنش به اینکه سازمان هواشناسی تداخل در ارسال امواج این سازمان را ناشی از پارازیت‌ها اعلام کرده گفت: موضوع هواشناسی مربوط به تداخل سایت هواشناسی با فرکانس استاندارد وای‌فای است. برای حل این مشکل یا باید سایت هواشناسی به بیرون از شهر منتقل شود یا تنظیمات فنی را به گونه‌ای انجام دهند که تداخل فرکانسی با سیگنال‌های وای‌فای نداشته باشد.
 
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: