کد خبر: ۵۵۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
شاخص کل بورس ۲۵۳ واحد سقوط کرد
معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی نظاره‌گر معاملات متعادل در نمادهای معاملاتی بودند که استراتژی شناسایی سود و اصلاح پرتفوی از سوی معامله‌گران حقیقی باعث شد، تا امروز عرضه بر تقاضای سهام در اغلب نمادهای پیش‌رو غالب باشد.
روشن شدن چراغ قرمز در تالار شیشه ای
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز چهارشنبه 6 دی ماه 96 با کاهش 253 واحدی روی رقم 97 هزار و 899 واحد ایستاد.
شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 54 واحدی عدد 17 هزار و 880 واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 447 واحدی به رقم 105 هزار و 338 واحد دست یافت.
شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 374 واحدی به رقم 69 هزار و 550 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 483 واحدی عدد 208 هزار و 420 واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 14 واحدی روی رقم یک هزار  و 82 واحد ایستاد.
بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 173واحد، پتروشیمی فجر با 23 واحد و گروه مپنا با 17 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت فولاد مبارکه با 73 واحد، معدنی و صنعتی چادرملو با 54 واحد و تاپیکو با 52 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.
به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران بیش از 183 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 887 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 116 هزار و 422 نوبت داد و ستد بود.
طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه نوین، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران زاگرس چهارمحال بختیاری، حق تقدم خرید سهام دارویی و بهداشتی لقمان، سیمان ایلام، حق تقدم خرید سهام لیزینگ رایان سایپا، تأمین مسکن جوانان از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های مخابرات ایران، حق تقدم خرید سهام گروه صنایع بهشهر ایران، حق تقدم خرید سهام کارخانجات تولید شیشه رازی، ساختمان اصفهان، قراردادهای اختیار خرید و فروش سهام مخابرات ایران و اوراق اختیار فروش تبعی آن متوقف شدند.
امروز همچنین نماد معاملاتی نفت سپاهان اگرچه در دستورکار بازگشایی از سوی ناظر بازار قرار گرفت که به دلایل نامعلوم، همچنان متوقف ماند.
به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، 20 میلیون سهم مخابرات ایران به ارزش 4.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده به کدهای درون‌گروهی تجمیع شد.
براساس این گزارش، امروز بازار سهام در حالی شاهد معاملاتی متعادل در اغلب نمادهای معاملاتی و به نسبت کم‌حجم‌تر از روزهای گذشته بود که تلاش برای شناسایی بازدهی و اصلاح پرتفوی از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی باعث شد، تا عرضه بر تقاضای سهام در گروه‌های پیش‌رو و شاخص‌ساز بازار هویدا شود.
روند تکنیکال قیمت سهام در گروه‌های پیش‌رو هم‌زمان با تعطیلی بازارهای جهانی در تعطیلات سال نو میلادی باعث شده تا معامله‌گران بورس تهران نیز در سهم‌های صادرات‌محور، استراژی کوتاه‌مدت‌نگری را با فرض کسب بازدهی به جای جمع‌آوری سهام در بخش‌های قیمتی ترجیح دهند.
امروز همچنین صف خرید حدود 15 میلیونی تأمین سرمایه امید طی پنج روز معاملاتی پس از عرضه اولیه و کشف قیمت این سهم در حالی واگذار شد که توانست بازدهی 16 درصدی را طی مدت مذکور برای خریداران این سهم رقم بزند.
در گروه خودرویی‌ها نیز تغییر و تحولات مدیریتی در حالی همچنان مطرح بوده که افزایش بدهی خودروسازها به قطعه‌سازان در کنار هزینه‌های مالی سنگین باعث شده تا حرف و حدیث‌هایی در مورد خرید سهام خودرویی‌ها به نفع قطعه‌سازی کروز مطرح شود.
حرکت دست به عصای معامله‌گران در گروه‌های پیش رو و بزرگ بازار در حالی است که همچنان سهم‌های کوچک و برخوردار از سهام شناوری پایین با اقبال معامله‌گران نوسان‌گیر و حرفه‌ای بازار مواجه است.


نام:
ایمیل:
* نظر: