کد خبر: ۵۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
در حالی که مدت زمان زیادی از عرضه آیفون 6 نمی گذرد، اپل کار طراحی سخت افزارهای آیفون 7 را از هم اکنون آغاز کرده تا آن را زودتر روانه بازار کند.
 به گزارش تجارت آنلاین به نقل از اینوست؛قرار است تولید پردازنده های A9 که در این گوشی هوشمند به کار گرفته می شود توسط شرکت سامسونگ انجام شود.
 
تا پیش از این شرکت تایوانی  TSMC وظیفه تولید پردازنده های مورد استفاده در گوشی‌های آیفون را بر عهده داشت و آخرین بار پردازنده های A6 را به همین منظور تولید کرده بود. اما بدقولی های این شرکت در زمینه عمل به تعهداتش موجب شده تا اپل از همکاری با آن انصراف دهد.
 
یکی دیگر از علل این تحول دستیابی سامسونگ به فناوری خاصی برای تولید پردازنده‌های 14 نانومتری موسوم به FinFET است که به این شرکت در رقابت با رقیب تایوانی جایگاهی برتر بخشیده است. تراشه هایی که در حال حاضر توسط TSMC تولید می شوند از نوع 16 نانومتری هستند.
 
اتحاد سامسونگ و اپل در زمینه تولید سخت افزارهای مورد نیاز اپل در شرایطی حاصل شده که دو شرکت در زمینه های دیگر درگیر منازعات سخت حقوقی هستند و از جمله اپل سه سال است سامسونگ را به نقض حقوق مالکیت معنوی خود به علت کپی برداری از طراحی آیفون و آی پد متهم کرده است.
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: