کد خبر: ۵۷۵۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
بانک مرکزی به سرمایه گذاران هشدار داد
بانک مرکزی در واکنش به انتشار اخباری در فضای مجازی در خصوص فروش ارز اینترنتی با مشارکت این بانک هشدار داد.
تکذیب خبر فروش رسمی ارز اینترنتی در ایران
بانک مرکزی در واکنش به انتشار اخباری در فضای مجازی در خصوص فروش ارز اینترنتی با مشارکت این بانک هشدار داد.
بانک مرکزی با صدور اطلاعیه درباره انتشار اخباری در خصوص فروش ارزی اینترنتی اعلام کرد: تاکنون بیت‌کوین و سایر ارزهای رمزینه و اینترنتی از سوی بانک‌مرکزی به عنوان ارز رسمی معرفی نشده‌اند و این بانک هیچ گونه فعالیت و مشارکتی در خرید و فروش این ارزها ندارد.
در این خصوص لازم به تاکید است که نوسانات شدید ارزش ارزهای رمزینه و فعالیت‌های سوداگرانه از طریق بازاریابی شبکه‌ای و فعالیت‌های هرمی در قبال آنها باعث عدم اطمینان و بروز ریسک بالا برای آنها شده است.
بنابراین به دلیل ریسک بالای خرید ارزهای رمزینه و فعالیت سوداگران در این عرصه، به سرمایه‌گذاران و هموطنان گرامی توصیه می‌شود که بر اساس پیشنهادهای فریبنده سوداگران، سرمایه خود را در معرض قرار ندهند؛ چرا که امکان مالباختگی در آن وجود دارد.
گفتنی است سازوکارهای کنترل و رصد سمت عرضه ارزهای رمزینه با همکاری بانک‌مرکزی و سایر نهادهای ذیربط، در حال انجام است و سیاست‌های بانک‌مرکزی در این خصوص پس از بررسی کامل موضوع، ابلاغ خواهد شد.
هشدار بانک مرکزی در حالی صادر می شود که با رونمایی از ارز دیجیتالی ویژه تلگرام به توجه به تعداد بالای کاربران ایرانی این پیام رسان ممکن است بسیاری قربانی سوداگری و تبلیغات گسترده در این پیامرسان شوند.
 اپلیکیشن پیام رسان تلگرام که به تازگی به کسب و کار در زمینه ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده روی آورده است، سودی معادل ۸۵۰ میلیون دلار کسب کرده است.
با وجود بسیاری از مخالفتها، اما باید این واقعیت را پذیرفت که ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده همچون بیت کوین از استقبال بی نظیری از سوی کاربران جهان مجازی اینترنت و سایر دلالان در کشورهای جهان مواجه شده است و همین امر هم باعث شده سایت‌ها و اپلیکیشن های بسیاری یک پلت‌فرم یا درگاه اختصاصی برای کسب ارزهای مجازی یا به اصطلاح استخراج بیت کوین و سایر ارزهای مشابه ایجاد کنند.
حالا اپلیکیشن پیام رسان تلگرام که به تازگی وارد عرصه مبادلات و کسب درآمد از طریق این منبع نوظهور مالی شده، توانسته است در مدت زمان کوتاهی ۸۵۰ میلیون دلار به جیب بزند. چند ماه پیش بود که با سرعت گرفتن روند ارزش ارزهای دیجتالی همچون بیت کوین، تلگرام ارز دیجیتالی رمزنگاری شده اختصاصی خود تحت عنوان TON را وارد این عرصه کرد تا بتواند از این طریق، پیام رسان محبوب خود را تقویت کرده و بهبود ببخشد و از آن طرف هم به ثروت های اندوخته شرکتش بیفزاید.
تلگرام که این ارز دیجیتالی اختصاصی را در اختیار کاربران و شرکت های تجاری قرار داده است، حالا از استقبال بی نظیر و کسب درامد بیش از حد انتظارشان بسیار خوشحال و خشنود شده‌اند چرا که مدیران تلگرام پیشتر برآورد کرده بودند که از این ارز دیجیتالی تنها می‌توانند تا سقف ۶۰۰ میلیون دلار کسب درآمد کنند.
بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که در صورتی که ارز دیجیتالی TON به عرضه عمومی درآید، میزان فروش آن درامدی معادل حدودا ۱.۲ میلیارد دلار را عائد تلگرام می کند و مجموع درآمدهای این شرکت را به مرز دو میلیارد دلار خواهد رساند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار