کد خبر: ۵۷۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
وقوع زمین لرزه 3.1 ریشتری در رودهن؛
بامداد چهارشنبه زلزله ای به بزرگی ۳.۱ در مقیاس ریشتر، بخش رودهن در شهرستان دماوند را لرزاند به گفته یک پژوهشگر زلزله شناسی این زمین لرزه ارتباطی با زلزله ملارد و گسل تهران ندارد
زلزله دماوند بر گسل تهران تاثیر می گذارد؟

بامداد چهارشنبه زلزله ای به بزرگی ۳.۱ در مقیاس ریشتر، بخش رودهن در شهرستان دماوند را لرزاند به گفته یک پژوهشگر زلزله شناسی این زمین لرزه ارتباطی با زلزله ملارد و گسل تهران ندارد.

بامداد چهارشنبه زلزله ای به بزرگی ۳.۱ در مقیاس ریشتر، بخش رودهن در شهرستان دماوند را لرزاند.

ساعت ۲ و ۱۳ دقیقه بامداد چهارشنبه زمین لرزه ای به بزرگی ۳.۱ در مقیاس ریشتر شهر رودهن در شهرستان دماوند را به لرزه درآورد.

براساس این گزارش، این زمین لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین و در عرض جغرافیایی ۳۵.۸۱ و طول جغرافیایی ۵۱.۹۵ شرقی به وقوع پیوسته است.

این زمین لرزه در فاصله ۹ کیلومتری رودهن، ۱۱ کیلومتری بومهن در شهرستان پردیس و ۱۴ کیلومتری شهر پردیس رخ داده است.

مهدی زارع عضو پژوهشگاه زلزله شناسی پیش تر در خصوص زلزله های رودهن و تاثیر آن بر گسل تهران به باشگاه خبرنگاران گفت: این زلزله ها احتمال می‌رود مربوط به گسل موشا بوده و پیش از این لرزه هم، نهم آذرماه زلزله ۳.۹ ریشتری در منطقه موشا دماوند را شاهد بودیم.

: مهدی زارع ادامه داد: این لرزه ارتباطی با زلزله ملارد ندارد و گسل آن متفاوت است همچنین این لرزه ارتباطی با گسل تهران ندارد.

عضو پژوهشگاه زلزله شناسی با اشاره به اینکه فعالیتگسل موشا لرزه های خفیفی دارد، تصریح کرد: گسل تهران و گسل موشا در روستای کلان واقع در ۱۰ کیلومتری شمال پردیس به همدیگر می رسند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار