کد خبر: ۵۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
سونی و انجمن تصاویر متحرک آمریکا از اجرای طرحی موسوم به Goliath خبر داده اند که مورد پشتیبانی شش استودیوی فیلم سازی دیگر بزرگ آمریکا نیز هست و به طور عمده گوگل را هدف قرار داده است.
 به گزارش تجارت آنلاین به نقل از گیزمودو؛به دنبال هک شدن شبکه رایانه ای سونی پیکچرز و انتشار آنلاین بسیاری از اسناد و فیلم های تازه تولید شده استودیوی سونی در وب، دیگر استودیوهای هالیوودی نیز دچار وحشت شده‌اند.
 
این استودیوها از آن بیم دارند که هکرها دیر یا زود به داده های آنها نیز دسترسی پیدا کرده و فیلم‌های در دست تولیدشان که هنوز در سینماها به نمایش درنیامده‌اند را در فضای مجازی به اشتراک بگذارند.
 
سونی و انجمن تصاویر متحرک آمریکا از اجرای طرحی موسوم به Goliath خبر داده اند که مورد پشتیبانی شش استودیوی فیلم سازی دیگر بزرگ آمریکا نیز هست و به طور عمده گوگل را هدف قرار داده است. با توجه به انتشار گسترده لینک های تورنت اطلاعات به سرقت رفته از سونی در جستجوگر گوگل، استودیوهای فیلم سازی قصد دارند گوگل را برای مقابله با نقض حقوق مالکیت معنوی خود و راهزنی اینترنتی به طور جدی تحت فشار قرار دهند.
 
از جمله برنامه های دیگری که در قالب طرح Goliath اجرا خواهد شد می توان به پشتیبانی از شکایات حقوقی مطرح شده بر ضد گوگل، تحقیقات گسترده در مورد عملکرد این موتور جستجو و مشورت با وکلا و حقوقدانان برای حمایت از هالیوود اشاره کرد.
 
قرار است در همین راستا علاوه بر گوگل سایت های مهم به اشتراک گذاری فایل و نرم افزارهای مورد استفاده به این منظور هم به طور جدی تحت پیگرد قضایی قرار بگیرند.
 
کارشناسان معتقدند اگر چه استودیوهای هالیوودی حق دارند برای حفظ حقوق مالکیت معنوی خود تلاش کنند، اما ممکن است دامنه اقدامات آنها تا بدان حد گسترده شود که به آزادی اینترنت و نحوه استفاده از آن لطمه بزند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تجارت آنلاین ، هکر ، گوگل
نام:
ایمیل:
* نظر: