کد خبر: ۵۷۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
بازگشت سوداگران به بازار سکه در واکنش به عقبگرد دلار
قیمت طلا روز دوشنبه در پی ضعیف شدن ارزش دلار و انتظار سرمایه‌گذاران برای روشن شدن دورنمای افزایش نرخ‌های بهره آمریکا، افزایش یافت. در بازار داخلی هم این فلز گرانبها با رشد قیمت مواجه شد.
پیش بینی افزایش قیمت طلا در روزهای آینده
قیمت طلا روز دوشنبه در پی ضعیف شدن ارزش دلار و انتظار سرمایه‌گذاران برای روشن شدن دورنمای افزایش نرخ‌های بهره آمریکا، افزایش یافت.
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۱۳۳۶.۵۳ دلار رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته ۱.۴ درصد سقوط کرده بود که بزرگترین کاهش در دو ماه و نیم اخیر بود.
در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۱۳۳۸.۴ دلار رسید.
در بازار داخلی هم قیمت طلای ۱۸عیار امروز ۱۴۵ هزار و ۸۶۱ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی یک‌‌میلیون و ۵۳۰ هزار تومان است، ضمن آنکه قیمت دلار در بازار آزاد ۴۵۰۰ تومان معامله می شود.
امروز در بازار آزاد سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با کاهش قیمت یک‌میلیون و 530 هزار تومان و سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم یک‌میلیون و 477  هزار تومان معامله می‌شد.
هر قطعه نیم‌بهار آزادی امروز شاهد کاهش قیمت بود به‌نحوی که در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه ربع‌بهار آزادی 745 هزار تومان، ربع‌سکه 461 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 311 هزار تومان فروخته می‌شد.
هر گرم طلای 18عیار نیز امروز 145 هزار و 861 تومان ارزشگذاری شده بود، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1329.9 دلار معامله می‌شود. این افت قیمت در حالی اتفاق می افتد که بسیاری معتقدند طلا در روزهای آینده دوباره به مسیر صعودی خود باز می گردد و با بازگشت سوداگران به بازار باید منتظر رونق بازار سکه در روزهای مانده به پایان سال باشیم.
همچنین صرافی‌های پایتخت نیز امروز هر دلار آمریکا را 4 هزار و 500 تومان می‌فروختند. امروز در بازار آزاد هر یورو 5 هزار و 458 تومان و هر پوند با ارزش 6 هزار و 740 تومان و درهم امارات 1317 تومان دادوستد می‌شد.
در بازارهای جهانی شاخص دلار که این ارز را در برابر سبدی از شش ارز بزرگ می‌سنجد، با ۰.۱ درصد افت، به ۸۹.۷۷۴ واحد رسید. این شاخص هفته گذشته ۰.۹ درصد رشد کرده و از ۸۸.۲۵۳ واحد که پایینترین رکوردش در سه سال اخیر بود، فاصله گرفته بود.
به گفته بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC، با فضای رشد جهانی مطلوبی که وجود دارد، تقاضایی برای داراییهای مطمئن وجود ندارد.
بانک مرکزی آمریکا با توجه به ریزش اخیر بازارهای سهام و نگرانی‌ها نسبت به رشد فشارهای تورمی، روز جمعه اعلام کرد انتظار دارد رشد ثابت ادامه پیدا کند و هیچ ریسکی که مانع افزایش نرخهای بهره شود، مشاهده نمی کند.
اگرچه رشد فشارهای تورمی ممکن است به افزایش تقاضا برای خرید طلا منجر شود اما افزایش نرخهای بهره، قیمت این فلز ارزشمند را تحت فشار قرار می دهد زیرا سوددهی ندارد.
بر اساس گزارش رویترز، معاملات بازارهای سهام آسیا روز دوشنبه که سرمایه گذاران منتظر انتشار آمار اقتصادی مهم آمریکا بودند، شکل محتاطانه ای به خود گرفت.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری حدود یک درصد افزایش یافت و به ۱۶.۶۹ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، ۱۰۵۲.۲۰ دلار معامله شد و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد رشد، در ۱۰۰۲ دلار ایستاد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار