کد خبر: ۵۹۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۸
مهاجمان آماده آتش بازی در روسیه هستند
تمام ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در این هفته بازی های تدارکاتی داشتند و نتایج به دست آمده نشان می دهد تعدادی از مربیان باید ارزشگذاری مجددی روی تیم خود داشته باشند.
تیم شگفتی ساز جام جهانی ۲۰۱۸ را بشناسید
برخی از نتایج کسب شده در بازی های دوستانه هفته گذشته نشان داد که برخی مربیان باید تیم خود را مورد ارزیابی مجدد قرار بدهند و تصمیم جدی در این خصوص بگیرند.

از 42 بازی انجام شده در این هفته به عنوان بازی های رسمی فیفا به صورت دوستانه و تدارکاتی، 5 نکته مهم استخراج شده است که آنها را بررسی می کنیم:

این هفته از بازی های دوستانه بسیار مهم بود، چرا که 32 تیم حاضر در جام جهانی برای آخرین بار خود را محک زدند و تلاش کردند به ترکیب اصلی خود برای حضور در جام جهانی 2018 روسیه نزدیک شوند.

مربیان تصمیم نهایی را گرفتند

مربیان 32 تیم حاضر در جام جهانی، تاکتیک های خود را شناختند و درباره مردان خود مجبور به تصمیم گیری شدند.

تیمهای راه یافته به جام جهانی تنها 23 صندلی برای نشستن فضا دارند و بقیه بازیکنان باید با تیم خود خداحافظی کنند. انتخاب این 23 نفر یکی از سخت ترین کارهای دنیا است. بدون شک مهمترین نتیجه به دست آمده در این بازی های دوستانه پیروزی 6 بر یک اسپانیا برابر آرژانتین بود. اسپانیا به عنوان قهرمان جام جهانی 2010 هر چه در توان داشت در قالب یک فریاد بلند بر سر آرژانتین آوار کرد.

البته مسی نبود اما آرژانتین که بود! این آرژانتین واقعا شخصیت جهانی نداشت و مردم کشور خود را با چنین نتیجه ای به شدت نگران کرد. شکست فرانسه برابر کلمبیا (3 فروردین) نیز بسیاری از کارشناسان فوتبال را شگفت زده کرد. پرتغالی که مصر را در در دو دقیقه پایانی شکست داده بود مقابل هلند تن به شکست 3 بر صفر داد تا روزنامه پرتغالی هم توان تحلیل خود را از دست بدهند.

تساوی ژاپن برابر مالی هم عجیب بود و صف آرایی استرالیا برابر نروژ اصول فوتبال را به هم ریخت. سوئد که گویا با شگفتی سازهای این هفته قرارداد بسته بود و به رمانی و شیلی باخت.

جای پای ایسکو محکم شد

ستاره رئال مادرید مقابل آرژانتین موفق به ثبت هت تریک شد. ایسکو به لوپتگی ثابت کرد که باید در فهرست 23 نفری اسپانیا باشد و جدا از آن هرگز از ترکیب اصلی تیم نیز خارج نشود. مسی نبود و به خاطر دردی ناچیز از ناحیه همسترینگ تماشاگر شکوه اسپانیا بود. ایسکو به صورت غیر مستقیم کریس رونالدو را هم شکست داد، کریس که در ترکیب پرتغال برابر مصر خوش درخشیده بود، برابر هلند چیزی برای گفتن نداشت اما ایسکو نشان داد که می تواند در دو بازی سنگین و پیاپی، ابر ستاره تیم خود باشد.

اندیشه های تدافعی چند جا جواب داد و چند جا هم سوال برانگیز شد

گرت ساوتگیت سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس بسیاری از کارشناسان را شگفت زده کرد. استفاده از کایل والکر و کایران تریپر در ترکیب اولیه و اصلی تیم برابر هلند اصلا معقول نبود. ترکیب کاملا دفاعی انگلیس عجیب بود و این همه محافظه کاری از مربی انگلیس واقعا بعید به نظر می رسید. در اسپانیا نیز قرار نبود این تیم تا این حد تدافعی ظاهر شود هر چند برابر آرژانتین تا حدود زیادی این موضوع به فراموشی سپرده شد. در فرانسه نیز عجیب بود که بنیامین پاوارد در خط دفاعی درخشید و از او برای بازی سازی استفاده نشد. البته این مساله برای دشام و تیمش مفید بود.

مهاجمان آماده آتش بازی در روسیه هستند

تعداد گلهای زده و عطش بازیکنان خط حمله برای گلزنی نشان می دهد که بسیاری از مهاجمان آماده آتش بازی در روسیه هستند. مهاجمان جوان بسیاری راهی روسیه می شوند و دوست دارند آقای گل این تورنمنت بزرگ باشند. خسوس برزیلی، امباپه و عطش او برای درخشش و دیگر مهاجمین بزرگ و جوانی که آماده درخشش در روسیه هستند. به نظر می رسد جام جهانی پر گلی را شاهد باشیم. البته کار مدافعان تیم ها در این جام بزرگ نیز بسیار سخت خواهد بود.

یک پرو بزرگ و واقعا مدعی

تیم ملی فوتبال پرو پس از 4 دهه راهی جام جهانی شده و به نظر می رسید که مردم این کشور نباید توقع بالایی از تیمشان داشته باشند اما پرو اتفاقا توقع دنیای فوتبال با بالا برده است، آنها نخست برابر کرواسی بسیار قوی تیمی که مودریچ و راکیتیچ را دارد به پیروزی رسیدند و سپس ایسلند را در هم کوبیدند. باید منتظر یک پرو بزرگ و مدعی در روسیه 2018 باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار