کد خبر: ۶۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از توان ساخت دکل حفاری در داخل کشور خبر داد و گفت: تاکنون ۷ دکل حفاری در داخل کشور تولید و در میادین نفتی به کار گرفته شده است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از فارس؛حیدر بهمنی  با اشاره به اینکه در کشور توان ساخت دکل حفاری وجود دارد اما متاسفانه این تجهیزات از خارج وارد می شود گفت: برای آنکه بتوانیم ساخت دکل حفاری را در داخل کشور به طور کامل بومی کنیم نیازمند حمایت همه دستگاه های اجرایی و نظارتی هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: هم اکنون 7 دکل حفاری در داخل کشور تولید شده و در میادین نفتی به کار گرفته شده اند.

بهمنی با اشاره به اینکه برخی از هم صنفی های ما می گویند باید یک دکل به طور 100 درصد در داخل کشور احداث شود تصریح کرد: در هیچ نقطه از دنیا دکل به طور 100 درصد احداث نمی شود بنابراین اگر ایران می تواند اسکله دکل را احداث کند باید از این ظرفیت استفاده کرد.

بنابرگزارش، اخیرا رضا پدیدار رئیس انجمن صنفی سازندگان تجهیزات صنعت نفت در گفت‌وگو با فارس اعلام کرده بود صنعت نفت کشور تا کنون به سازندگان داخلی سفارشی در خصوص تولید دکل حفاری نداده است اما هم اکنون کنسرسیوم هایی در داخل کشور وجود دارند که می توانند دکل حفاری تولید و در اختیار مجموعه صنعت نفت قرار دهند.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: