کد خبر: ۶۰۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
افزایش شمار مصدومان زمین لرزه سی سخت به 105 نفر
صبح امروز زمین لرزه نسبتا شدیدی شهر سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد و یاسوج مرکز این استان را لرزاند . بر اساس آخرین آمارها در این زلزله 105 نفر مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شده اند.
زلزله 5.2 ریشتری کهکیلویه و بویراحمد را لرزاند
زمین لرزه نسبتا شدیدی شهر یاسوج مرکز استان کهکیلویه و بویراحمد را صبح امروز لرزاند.

صبح امروز زمین لرزه نسبتا شدیدی شهر سی سخت در  استان کهگیلویه و بویراحمد  و یاسوج مرکز این استان را  لرزاند . در حال حاضر  آماری از خسارت مالی و جانی این زمین لرزه در دسترس نیست.

شدت این زمین لرزه به حدی بود که مردم این شهر هراسان از خانه‌های خود بیرون آمده اند.

لازم به توضیح است خطوط تلفن همراه در شهر یاسوج و در برخی از مناطق استان با اختلال مواجه شد.

گزارش های بسیاری از خسارت به  ساختمان ها و منازل مسکونی به خصوص در روستاها به فرمانداری ارسال شده است. هم چنین یادآور می شود که شدت زمین لرزه 5.2  در عمق 8 کیلومتری زمین در شهر سی سخت بوده است.

نیروهای امدادی و آتش نشانی با خودرو در خیابانهای شهر یاسوج گشت می زنند و از مردم درخواست می کنند که از منازل خود بیرون بیایند، هم چنین با توجه به اینکه همه خطوط تلفن همراه در این منطقه با اختلال مواجه شده است مردم با خودرو شخصی مصدومان خود را به بیمارستان شهید بهشتی منتقل می کنند.

در همین رابطه معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر آخرین وضعیت زلزله امروز در استان کهگیلویه و بویر احمد را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، شاهین فتحی با اشاره به زلزله ۵.۲ ریشتری در کهگیلویه و بویر احمد گفت: این زمین لرزه ساعت ٨:٣٨ صبح امروز در عمق ۸ کیلومتری زمین و در ۱۰ کیلومتری سی‌سخت و ۱۹ کیلومتری یاسوج رخ داده است.

وی با اشاره به اعزام تیم‌های ارزیاب به منطقه مذکور ادامه داد: ۷ روستای استان اصفهان و روستاهای منطقه تنگ جنزئی سی سخت از توابع استان کهگلیویه و بویراحمد مورد ارزیابی قرار گرفته و خوشبختانه تا کنون خسارت جانی گزارش نشده و تنها ترک خوردگی برخی منازل اعلام شده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در پایان گفت: تیم‌های عملیاتی در حال ارزیابی و عملیات در منطقه برآفتاب استان کهگلیویه و بویراحمد هستند و تاکنون مشکلی برای شبکه برق و شبکه‌های مخابراتی ایجاد نشده است.

*آخرین شمار مصدومان زلزله 5.2 ریشتری سی سخت

«جلال پوران‌فرد» رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار ایسنا، گفت: زمین لرزه 5.2 ریشتری «سی سخت - یاسوج» تاکنون 105 مصدوم داشته است که از این تعداد 32 مصدوم بستری و 73 نفر به صورت سرپایی مداوا شدند. 55 مصدوم دیگر هم توسط آمبولانس‌های اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی افزود: ساعت 8:38 دقیقه زلزله «سی سخت - یاسوج» رخ داد که 15 اکیپ امدادی با اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد به منطقه مرکز زمین لرزه(روستای گنجه‌ای) اعزام شدند و به مصدومان خدمات‌رسانی کردند. مصدومیت مجروحان این زمین لرزه در حد شکستگی و کوفتگی بود. 80 نفر از مصدومان هم به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، یک نفر به بیمارستان امام سجاد و شماری به بیمارستان شهدای گمنام یاسوج منتقل شدند.

در همین رابطه مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد با هشدار نسبت به ریزش تدریجی ارتفاعات دنا در ادامه از احتمال کشته و مصدوم شدن عشایر، مردم و کوهنوردان خبر داد و گفت: هم استانی های عزیز از نزدیک شدن به این ارتفاعات تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

«امان الله جهانبین» با بیان این که هم اکنون تیم های هلال احمر استان در آماده باش به سر می برند، در ادامه اظهار کرد: 5 تیم ارزیاب هم به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

وی ادامه داد: یک فروند بالگرد هلال احمر علاوه بر بالگردهای دیگر دستگاه ها در فرودگاه یاسوج مستقر است تا در صورت نیاز به کمک مردم بشتابند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در اکثر ساختمان های مسکونی روستایی و شهری در شهرستان های بویراحمد و دنا ترک خوردگی ایجاد شده است. هم چنین دیوارهای یک واحد منزل مسکونی در منطقه اکبرآباد یاسوج به طور کامل تخریب شد.

جهانبین با بیان این که این زمین لرزه تاکنون تلفات انسانی نداشته است، در ادامه از مصدومیت 84 نفر(بر مبنای آخرین گزارش های دریافتی) خبر داد و گفت: برخی سرپایی مداوا شدند و برخی نیز نیازمند به عمل جراحی به بیمارستان منتقل شدند.

وی افزود: با توجه به این که زمین لرزه در ارتفاعات کوه دنا بوده است برخی بخش های کوه دنا خود به خود در حال ریزش هستند از این رو از عشایر، مردم و کوهنوردان می خواهیم  از نزدیک شدن به این ارتفاعات تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد همچنین از مردم خواست در نقاط امن پناه بگیرند تا عصر امروز در نشست ستاد بحران استان مشخص شود که مردم به منازل خود برگردند یا خیر؟

جهانبین با بیان این که زلزله 5.2 در مقیاس ریشتر صبح امروز در 8 کیلومتری رشته کوه های دنا در شهرستان سی سخت رخ داده است، گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر که دیشب در محل سقوط هواپیمای «تهران - یاسوج» به سر می بردند در سلامت کامل به سر هستند.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط نامساعد آب و هوایی  در محل حادثه تا ظهر امروز امداد گران از طریق بالگرد به پایین منتقل می شوند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار