کد خبر: ۶۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان آذربایجان شرقی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز دیدار و گفتگو کرد.
امام جمعه تبریز: حمایت از کالای ایرانی باید در راس امور قرار گیرد

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم امام جمعه تبریز در این دیدار ضمن برشمردن فیوضات معنوی و برکات ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: مسئله اقتصاد،  معیشت مردم و حمایت از کالای ایرانی درحال حاضر دغدغه اصلی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و مسئله روز کشور است لذا بنگاه های اقتصادی به ویژه بانکها باید در این زمینه نقش خود را به نحو مطلوبی ایفا نمایند .
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، با تاکید بر ترویج فرهنگ قرض الحسنه در کشور، خاطر نشان کرد: بانکها می توانند با اختصاص دادن قسمتی از منابع خود به وام قرض الحسنه بخشی از مشکلات معیشتی مردم را مرتفع سازند.  
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی باید در راس امور قرار گیرد، افزود: بانکها در حوزه حمایت از کالای ایرانی می توانند با تامین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی و تسهیل فرآیند پرداخت تسهیلات کمک شایانی به تولید داخلی نمایند.
وی در پایان از اقدامات بانک مهر اقتصاد در خصوص پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی، پیاده سازی بانکداری بدون ربا، حمایت از تولید داخلی و گسترش محیط کسب و کار حلال تقدیر و تشکر کرد.
گفتنی است امام جمعه تبریز در خطبه های نماز جمعه این شهر با تاکید بر سالم سازی محیط زیست، اختصاص هزینه های چاپ و تولید سالنامه نوروزی بانک مهر اقتصاد به نهال کاری 180 هکتاری در استان خوزستان را اقدامی بسیار ارزشمند و خدا پسندانه عنوان نمود و ابراز امیدواری کرد تا سایر دستگاه ها نیز با الگو قراردادن این گونه اقدامات در جهت کاهش مشکلات مردم گام های عملی و موثر بردارند.
در ادامه، امیر بهبودی رئیس اداره امور شعب استان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد بانک مهر اقتصاد، گفت: این بانک در دو سال گذشته تعداد 46 هزار فقره تسهیلات بالغ بر18 هزار میلیارد ریال در حوزه های مختلف اعم از صنعت، کشاورزی و بازرگانی پرداخت نموده است که از این تعداد 6200 فقره وام قرض الحسنه به مبلغ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: