کد خبر: ۶۲۶۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
مدیرعامل بانک مسکن تصریح کرد: طبق محاسبه ای که انجام شده، به طور متوسط نسبت تسهیلات مسکن به بهای مسکن در تهران در ماه‌های اخیر از ۴۸ درصد به ۲۸ درصد کاهش یافته است.
کاهش سهم تسهیلات از قیمت مسکن در ماه‌های اخیر

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا به نقل از خبرگزاری فارس، ابوالقاسم رحیمی انارکی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 35 هزار فقره تسهیلات مسکن به زوج‌های جوان خانه اولی پرداخت شده است، گفت: این میزان نسبت به سال 95 حدود 70 درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به اعطای 11 هزار فقره تسهیلات ساخت مسکن در سال جاری، افزود: تسهیلات ساخت مسکن در این مدت 57 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
رحیمی انارکی در واکنش به اینکه افزایش قیمت مسکن از نیمه دوم سال گذشته تا کنون، قدرت خریدی که ناشی از تسهیلات مسکن ایجاد شده بود، خنثی شد، گفت: متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در شهر تهران به حدود 6 میلیون تومان رسیده است. اما این قیمت، حاصل میانگین بهای معاملات است، بنابراین در برخی مناطق تهران، نسبت تسهیلات به قیمت مسکن 70 تا 80 درصد و در برخی مناطق فقط 10 درصد است.
وی در عین حال افزود: طبق محاسبه‌ای که انجام شده به طور متوسط نسبت تسهیلات مسکن به بهای مسکن از 48 درصد به 28 درصد کاهش یافته است.
مدیرعامل بانک مسکن در جمع خبرنگاران در همایش پولی و بانکی در پاسخ به این سوال که آیا نباید از سیاست‌های مکمل مانند مالیات‌ها، برای کنترل قیمت مسکن استفاده کرد؟ گفت: قطعا باید از سیاست ‌ای غیراعتباری برای بخش مسکن استفاده شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: