کد خبر: ۶۳۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶
مشتریان بانک مسکن با اعلام اینکه تسهیلات خرید توانسته به آنها در صاحب خانه شدن کمک کند، برخی خواسته های خود برای تکمیل مسیر پرداخت این تسهیلات را در قالب یک نظرسنجی مطرح کردند.
بررسی دیدگاه مشتریان برای دریافت تسهیلات مسکن

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از از پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، بانک مسکن همواره در کنار پیشنهادات سازنده مشتریان سعی می کند که از انتقادات مشتریان نیز غافل نشود و بر اساس نقدهای صورت گرفته، تصمیمات مناسب برای بهبود وضعیت مشتریان اتخاذ کرده و اجرایی کند. بانک مسکن در سال 1395، علاوه بر تسهیلاتی که برای خرید و ساخت واحد مسکونی برای مشتریان در نظر گرفته بود، تسهیلات دیگری نیز به آنان اختصاص داد که بدون سپرده گذاری و بدون خرید اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن بتوانند این تسهیلات را برای خرید واحد مسکونی استفاده کند. به همین منظور برای دریافت بازخورد از مشتریانی که در ماه های دی و بهمن این سال تسهیلات را دریافت کرده بودند، پرسشنامه ای طراحی و از طریق تماس تلفنی از 281 نفر از آنان به روش نمونه گیری در تمام مدیریت های شعب، مناطق و استان ها پرسیده شده بود. پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در گزارش های قبلی خود پیشنهادات ارائه شده توسط این افراد را برای مخاطبان تشریح کرده بود. در این گزارش، مهمترین خواسته­ های مطرح شده توسط پاسخگویان عنوان می شود. در رتبه نخست مهمترین خواسته پاسخگویان، تعدیل نرخ سود تسهیلات است. به طوری که 40 درصد پاسخگویان با تاکید بر اینکه مبلغ تسهیلات خرید مسکن، می­تواند به آنها در صاحب خانه شدن کمک کند، خواستار تعدیل نرخ سود تسهیلات شبکه بانکی شده ­اند. مسوولان بانک مسکن همواره بر این موضوع توجه داشتند و سعی کرده اند که متناسب با فضای اقتصادی و همسو با برنامه های دولت، سطح نرخ سود تسهیلات را برای وام گیرندگان تنظیم، که البته در بسیاری از موارد نیز توفیق حاصل شده است. در حال حاضر ارزانترین تسهیلات شبکه بانکی توسط بانک مسکن به خانه اولی­ ها پرداخت می­شود. با این حال، نرخ سود تسهیلات شبکه بانکی، توسط بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار تعیین و به تصویب می­رسد. 18.3 درصد از پاسخگویان نیز درخواست دارند مبلغ ماهانه اقساط متناسب شود تا امکان دریافت تسهیلات وجود داشته باشد. در این خصوص برنامه های بانک مسکن، برای متناسب کردن مبلغ اقساط متناسب با درآمد مشتریان بوده است و با افزایش زمان بازپرداخت، توانسته بخشی از این هدف را محقق کند. در حال حاضر مبالغ اقساط تسهیلات خرید مسکن در شهرها، عمدتاً با میزان اجاره بهای ماهانه برابری می کند یا حتی از آن کمتر است.
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، متقاضیان تسهیلات مسکن با اشاره به اینکه تسهیلات خرید مسکن طیف متنوعی از انواع تسهیلات در سقف­ های ریالی مختلف و شرایط متفاوت را شکل می­دهد، درخواست دارند روند اطلاع­ رسانی در رسانه ­ها درباره تسهیلات، بیشتر شود تا بتوانند متناسب با توان مالی و اقتصادی خود، یکی از گزینه­ های تسهیلاتی را انتخاب کنند.
نظرسنجی­ درباره خدماتی که یک دستگاه یا سازمان یا نهاد به مردم ارایه می­دهد، مهمترین پارامتر در تسهیل ارایه خدمات آتی و افزایش میزان رضایت مندی مشتری است. این مهم، به شکل منظم و دوره­ای، توسط بانک مسکن برای مشتریان و متقاضیان انواع تسهیلات، انجام می­شود و نتایج آن، یکی از پایه­ های برنامه­ ریزی و سیاست­گذاری اعتباری در بانک مسکن است.

نام:
ایمیل:
* نظر: