کد خبر: ۶۴۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱
پژوهشکده بیمه به نمایندگی از بیمه‌ مرکزی مأموریت دارد موضوع حفظ و افزایش رشته‌های تحصیلی بیمه در دانشگاه‌های داخلی و گسترش همکاری با مراکز پژوهشی و آموزشی بین‌المللی و انجمن‌های بیمه‌ای جهانی را دنبال نماید و به صنعت بیمه گزارش دهد.


دکتر غلامرضا سلیمانی در بازدید از پژوهشکده بیمه در جمع مدیران این پژوهشکده با اعلام مطلب بالا گفت: برای به روز نگه‌ داشتن صنعت بیمه در شرایط تحریم و شرایط خارج از تحریم باید برنامه داشته باشیم و نقش پژوهشکده بیمه در این زمینه قابل توجه است. 
وی به ایجاد، حفظ و تداوم روابط با انجمن‌های علمی و بین‌المللی که با آنان دارای تفاهم‌نامه و عضویت هستیم اشاره کرد و گفت: پژوهشکده می‌تواند با برنامه‌ریزی صحیح در نزدیک نمودن صنعت بیمه به سازگاری جهانی و کمک به انتقال دانش موثر باشد. 
وی افزود نیازهای پژوهشی شرکت‌ها و صنعت بیمه باید به خوبی درک شود زیرا ارایه نتایج تحقیقات کاربردی به شرکت‌های بیمه که درگیر برنامه‌های فشرده اجرایی هستند یک امر حیاتی است و لازم است شرکت‌ها از توان پژوهشکده واقف شوند. 
رئیس شورای عالی بیمه در ادامه از پژوهشکده بیمه خواست رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه را در دستور کار قرار دهد. وی همچنین با اعلام اینکه صنعت بیمه در جذب اکچوئرها موفق عمل نکرده است بررسی این موضوع را بر عهده پژوهشکده بیمه قرار داد. 
در ابتدای این نشست نیز دکتر صفری سرپرست پژوهشکده بیمه به ارایه گزارشی در مورد عملکرد و فعالیت‌های پژوهشکده بیمه پرداخت و گفت در سال 96، پژوهشکده بیمه 67 طرح پژوهشی را اجرا کرد. وی افزود: هم اکنون پژوهشکده طرحی را در دست بررسی دارد که به موجب آن بیمه‌نامه برخی از رشته‌های بیمه عمر در بازار ثانویه مبادله شود. بر این اساس بیمه‌نامه‌ برخی از رشته‌های بیمه عمر در بازار ثانویه قابل مبادله خواهد بود. 




حضور سریع و بموقع بیمه پاسارگاد در آتش سوزی شرکت صنایع پلاستیک پوشینه
در پی وقوع آتش سوزی با شدت و ابعاد بسیار گسترده، انبار اصلی شرکت صنایع پلاستیک پوشینه در شهرستان ابهر، در ساعت ۱۹ روز چهارشنبه ۱۷ مرداد ماه دچار حریق شد و سرانجام با تلاش آتش‌نشانان حریق در ساعت ۲ بامداد روز پنجشنبه مهار و از انتقال آتش‌سوزی به سوله‌های اطراف جلوگیری شد.
بر اساس گزارش های دریافتی، کارشناسان فنی و مالی شرکت بیمه پاسارگاد در ساعات اولیه روز پنج شنبه به دلیل گستردگی خسارت و تنوع آن، جهت تعیین علت حریق و برآورد خسارت انبار و موجودی مواد اولیه در محل حادثه حضور پیدا کردند، سرعت عمل و دقت در برآورد خسارت در لحظات اولیه بروز خسارت موجب تسریع در تحلیل و نتیجه گیری در ارزیابی و پرداخت خسارت به بیمه گذار عزیز می باشد. مبلغ خسارت انبار شرکت صنایع پلاستیک پوشینه که به علت حادثه آتش سوزی متحمل خسارت های عمده ای شده است توسط شرکت بیمه پاسارگاد در اسرع وقت پرداخت می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: