کد خبر: ۶۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
با ورود موج جدید سرما به کشور و کاهش دمای هوا مصرف گاز افزایش زیادی یاقته و از مرز ٥٧٠ میلیون مترمکعب در روز عبور کرده است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایرنا؛٥٦٩ میلیون مترمکعب گاز طی روز گذشته در بخشهای خانگی، تجاری، صنایع و نیروگاههای کشور که 4١١ میلیون مترمکعب از آن در بخش خانگی و تجاری و ٨٢ میلیون متر مکعب گاز در صنایع عمده کشور مصرف شده است.

همچنین در این مدت ٧٦ میلیون مترمکعب گاز به بخش نیروگاهی تحویل شده است.

پیش بینی می شود با توجه به کاهش دمای هوا، در هفته های آینده شاهد افزایش مصرف گاز در بخش خانگی باشیم.

شرکت ملی گاز اعلام کرد همکاری مشترکان بخش خانگی در مصرف بهینه گاز می تواند این شرکت را در ارائه خدمات به بخشهای صنعتی و نیروگاهی یاری کند.

عبدالحسین ثمری معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه زیرساختهای لازم توسط شرکت ملی گاز ایران برای تولید، انتقال و توزیع گاز در همه بخشها فراهم شده است، اظهار داشت: در حال حاضر ١٣ پالایشگاه در ٨ شرکت پالایشی، ٣٥ هزار کیلومتر خط لوله انتقال و ٧٢ ایستگاه تقویت فشار گاز وظیفه تولید و انتقال گاز کشور را برعهده دارند.

وی افزود: شرایط تولید و مصرف گاز طبیعی شرایطی خاص و ویژه است و گاز طبیعی ٤٨ ساعت پس از تولید در پالایشگاههای کشور در بخشهای خانگی، تجاری، صنایع و... مصرف می شود.

به گفته معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران، تامین گاز بخشهای گوناگون مصرف روزانه با حضور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران بررسی می شود.

ثمری با اشاره به اعلام آماده باش به واحدهای عملیاتی و اجرایی شرکت ملی گاز ایران، تاکید کرد: خوشبختانه در زمینه تامین سوخت زمستانی همکاری نزدیکی با شرکت ملی نفت ایران داریم.

معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران یادآور شد: شبکه گاز کشور به صورت مستمر از سوی واحدهای مرتبط پایش می شود.


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: