کد خبر: ۶۶۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴


کورش شرفشاهي
k.sharafshahi@gmail.com


اقتصاد در همه جاي دنيا تعريف مخصوص خودش را دارد. اگر کالايي گران شود، بي شک بازار عرضه و تقاضا دچار تحول شده و توليد کم، باعث افزايش قيمت شده و چنانچه کالايي ارزان شود، يعني عرضه بالاست و خريداري وجود ندارد. اما اقتصاد در کشور ما تعاريف خاص خودش را دارد. کالاها گران مي‌شود بدون آنکه تقاضايي وجود داشته باشد و کالايي ارزان مي‌شود بدون آنکه تقاضايي کم شده باشد. يکي از اين موارد که باعث تعجب شده قيمت و بازار خودروهاي داخلي است. هنوز فراموش نکرده‌ايم که درهمين مملکت عده‌اي کمپين نخريدن خودرو به راه انداخته بودند و هرچقدر مسوولان تاکيد داشتند که با اين رفتار، صنعت خودروسازي کشور دچار مشکل مي‌شود، همين مردم از قيمت پايين خودروهاي ايراني درکشورهاي ديگر خبرمي‌دادند و تاکيد داشتند که بايد قيمت پايين بيايد تا بخرند. اما امروزه همين مردم يک باره آنچنان تمايل به خريد خودروي ايراني مي‌کنند که جاي تعجب دارد. دايم خودروسازان داخلي را متهم به انبار کردن خودرو مي‌کنند و کار به جايي مي‌رسد که به محض باز شدن سايت خودروسازان، در مدت کوتاهي هفت ميليون و 500 هزار نفر براي خريد خودرو ثبت نام مي‌کنند و بقيه نيز کمپين به راه مي‌اندازند که چرا نتوانسته‌اند براي همين خودرو که با ادبيات نامناسب از آن ياد مي‌کردند، ثبت نام کنند. به راستي چه خبر است؟ آيا در همين مدت جمعيت ايران بيش از 10 ميليون نفر اضافه شده که اين همه متقاضي خريد خودرو در نوبت ايستاده اند؟ يا آنکه مافيايي نقدينگي امروز تصميم گرفته بازار خودرو را ملتهب کند. به راستي چه کسي پاسخگوي اين شرايط است؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار