کد خبر: ۶۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
روز گذشته افزایش خریداران املاک در انگلستان تیتر بخش اقتصادی روزنامه گاردین بود، کاهش تورم در ژاپن، بهبود سیاست وام بانک ها در چین ، همکاری انرژی ترکیه و عراق نیز از عناوین روزنامه های فایننشال تایمز، وال استریت ژورنال و دیلی صباح بود.
به گزارش روزنامه تجارت، روز گذشته افزایش خریداران املاک در انگلستان تیتر بخش اقتصادی روزنامه گاردین بود، کاهش تورم در ژاپن، بهبود سیاست وام بانک ها در چین ، همکاری انرژی ترکیه و عراق نیز از عناوین روزنامه های فایننشال تایمز، وال استریت ژورنال و دیلی صباح بود که آنها را در ذیل می خوانید.

افزایش خریداران املاک در انگلستان
گاردین :
خرید املاک درماه نوامبر به بالاترین حد خود از بحران مالی تا کنون رسیده است  و افزایش قیمت املاک باعث تقویت علاقه مردم به خرید خانه در انگلستان شده است. ارقام نشان می دهد در سراسر انگلستان 34.300 نفر اقدام به خانه کرده اند که بالاترین میزان خرید املاک از آگوست سال 2007 تا کنون بوده است. این افزایش با کاهش میزان پرداختی وام  در چهارسال اخیر بوده است. مبادلات مالی املاک در ماه اکتوبر 14.7 درصد بوده این درحالی است که میانگین قیمت خرید 3.9 درصد افزایش یافته است.   

کاهش تورم در ژاپن
فایننشال تایمز:
تورم ژاپن به پایین ترین سطح خود در چهارده ماه اخیر رسید. این امر باعث شده تا سیاست گذاران ژاپنی به این آرامش موقت امیدوار شوند که به دلیل سقوط قیمت نفت بوده است. کاهش میزان تورم برای مصرف کنندگان خبر خوبی است که با فشارهای مالیاتی بر خرج خانوارها روبرو شدند. کاهش تورم از 0.9 درصد به 0.7 درصد بر تصمیمات بانک مرکزی ژاپن نیز تاثیر گذار خواهد بود. بانک مرکزی ژاپن همچنان درانتظار رساندن تورم به 2 درصد در ماه آوریل است که وابسته به رویکرد سیاستگذاران در بخش خصوصی است. بسیاری از سرمایه گذاران نسبت به عبور ژاپن از معضل کسری بودجه نگرانند.

بهبود سیاست وام بانک ها در چین
وال استریت ژورنال:
بانک مرکزی چین از رویکردهای تازه برای تقویت بخش بانکی و ارائه تسهیلات مالی و ارائه وام استفاده می کند تا سرمایه گذاران را از نگرانی درباره وضعیت مالی دومین اقتصاد بزرگ جهان خارج کند. مقامات بانک مرکزی چین اعلام کردند به موسسات مالی و بانکهای کشور اجازه جذب سپرده گذاری بیشتر داده شده است تا میزان ارائه وام بانکی افزایش یابد. تخمین زده شده بانک مرکزی چین 1.5 تریلیون یوآن برابر 242میلیارد دلار به سیستم بانکی خود تزریق کند

همکاری انرژی ترکیه و عراق
دیلی صباح :
ترکیه و عراق در زمینه انرژی بایکدیگر همکاری می کنند. درجریان دیدار نخست وزیر ترکیه احمد داوود اوغلو و همتای عراقی اش حیدرالعبادی برهمکاری دوکشور در بخش انرژی و اولویت دادن به نفت در این همکاریها اشاره شد.
نخست وزیر ترکیه اعلام کرد تصمیمات مهمی برای برداشتن موانع موجود برای شرکت های ترکی و همکاری در بخش انرژی گرفته شده است.
نخست وزیر عراق هدف سفر خود را مشاهده منافع این همکاری ذکر کرد. العبادی اعلام کرد دو کشور امیدوارند تا همکاریهای دوجانبه در زمینه انرژی ، اقتصاد و بخش نظامی را بهبود دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار